FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi skulle skicka tillbaks SF biobiljetter till SF för att de hade för kort datum och skulle tryckas om. SF var proffsiga och erbjöd sig att göra detta åt oss utan problem, bara vi returnerade biljetterna till dem så att de fick streckkoderna.
Jag vill att biljetterna ska nå SF snabbast möjligt, så jag väljer att skicka dem som företagspaket, då levererasde de direkt till SF:s kontor och de är spårbara med kollinummer, tänker jag. Detta var 19/8. 1/9 kontaktar jag SF, som inte mottagit några biljetter. Vid sökning på posten.se på kollinr så visar det sig att företagspaketet är inregistrerat, har kommit till Södra sorteringscentralen i Sthlm, men sedan finns inget registrerat. Jag kontaktar posten och lämnar en reklamation. 1/10 kontaktar jag Posten igen, eftersom de lovar svar på reklamationer inom en månad och får detta svar: "Reklamationen har fått avslag, se nedan. Vår undersökning är nu klar. Tyvärr kan vi ej återfinna det saknade godset. Biljetter ersätts ej av Posten AB eftersom de betraktas som i var mans hand gällande värdepapper och får inte skickas med Posten. Se Postens Allmänna Kundvillkor för Näringsidkare. Ärendet avslutas." Det är helt absurdt! Posten har slarvat bort biljetter värda tusentals kronor men tar inget ansvar för det, de ber inte ens om ursäkt! Jag har lämnat in en överklagan, så vi får se hur det går med den. Men tänkt på det innan ni anlitar posten - räkna inte med att de tar ansvar för de tjänster som erbjuds, inte ens när kollinr finns! |
||
![]() |
![]() |
|
|