FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag kör Windows XP Home SP3. Helt plötsligt började jag få upp brandväggsvarningar om att en applikation som heter "Bomjour services" vill få tillgång till nätverket. Jag klickade naturligtvis nej på allt sådant. När jag skulle undersöka vad det handlar om så upptäckte jag att en applikation som heter "mobileme" har dykt upp i kontrollpanelen. Jag har hört att det är en applikation till macintoshdatorer. Jag börjar luska i det här och det visar sig att Apple har installerat en hel räcka program utan min vetskap i min dator. Allt jag har installerat medvetet är en webbläsare som heter Safari. Jag undar nu om det verkligen är tillåtet att i smyg installera sådana här program som man dessutom inte har användning för utan vidare. Jag förstår att virusmakare och spammare av olika slag vill göra det för att öka sina "maknadsandelar" men att ett s k seriöst företag som Apple sysslar med sådant? Program som jag nu tar bort: Apple Mobile Device Support Apple Software Update Bonjour iTunes Mobileme control panel Safari Quicktime måste man ju tyvärr stå ut med eftersom det finns applikationer som använder denna värdelösa videosystem. Har ni liknande erfarenheter? Nu skall jag ägna tid åt att ta bort en massa saker jag inte har installerat samt safari. Morr.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Allt står i avtalet som du gått med på.
(jag har svurit över bonjour jag med) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu är ju kanske inte bonjour så mycket att svära över, det är ju en glad tjänst som gör det möjligt att dela itunes bibliotek över ditt nätverk/chatta/skickafiler/etc. Bland annat ger bonjour mig möjligheten att installera en skrivare bra mycket enklare med bonjour än utan ;P Läs mer om Bonjour på windows-språk
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
MobileMe är det gamla " .MAC " som nu är förbättrat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
För windows förstår jag att man inte vill använda quicktime men för mac så här den grym så länge man installerar perian eller något annat paket med codexs.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|