FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har installerat Django 1.0 på min Windows XP laptop, skapat ett projekt med världens enklast app. När kör django servern och jag försöker komma åt min app så får jag följande felmeddelande:
Kod:
NameError: name 'url' is not defined Kod:
from django.conf.urls.defaults import * urlpatterns = patterns('testapp.views', * *url(r'^tmp', tmp, name='tmp'), ) Jag vet inte hur jag ska komma förbi NameError, är det någon Djangokunnig som har några förslag på vad jag kan testa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Enligt vidare eftersökningar så verkar detta vara ett problem om man kör på en äldre version av Django, eftersom det har varit ändringar i URLconf i de senare versionerna. Men jag kör "1.0-final"...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Importerar du verkligen dina views i urls.py då?
Edit: sorry, såg inte att NameError gällde url. Har du kört en äldre version av Django på din burk innan? url() ska vara definierad i den modulen i 1.0, men kolla i dina paths etc. att du verkligen använder dig av 1.0. Annars är http://docs.djangoproject.com/en/dev/topic...rom=olddocs#id2 bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tusen tack MMC. Det var exakt det som var problemet. Jag har tidigare kört med Django 0.96 och jag avinstallerade inte det innan jag installerade Django 1.0. Tydligen kan det skapa problem eftersom inte alla .pyc kompileras om. Så jag avinstallerade Django och körde "python setup.py install" igen. Nu funkar allt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Absolut, för mig så blir det antingen Google App Engine + Django, Django standalone eller CodeIgniter beroende på vilket projekt jag tillslut ger mig på.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|