FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det något bra sätt att kolla hur sökorden på min sida rankar på ex google?
Jag vill inte söka på ett ord i taget och stega fram till possition 47 eller vad jag rankar idag (ja jag rankar riktigt dåligt och försöker göra något åt det). Har hittat en sida som heter sökord (.se) men det är ett seo företag som ringer upp senare och vill sälja sina tjänster. Dessutom hittar de bara de 30 platserna på varje sökord! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
http://www.google.se/ie?q=test&num=1...&btnG=S%C3%B6k
Sen gör du bara en Ctrl+u och söker på din hemsida |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är nog dum men jag får reda på indexerade inlänkar då.
Fler förslag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Denna var såpass enkel att jag begrep den.
Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den här frågan dyker upp ganska ofta. Jag förstår inte varför man inte kan använda Google för att ta reda på hur man rankar? Ställ in så att hundra träffar visas per sida. Sedan använder du ctrl+f för att hitta din webbsida. Den här metoden går garanterat snabbare än att leta efter ett verktyg som i bästa fall visar dig fel resultat utifrån ditt geografiska område.
Rankar du inte bland de hundra första träffarna så kan du se det som att du inte rankar på ordet överhuvudtaget. Vill du verkligen veta om du rankar bland top 200 så är du ju bara ett klick ifrån den kunskapen. Edit: Jag får ursäkta mig lite för mitt inlägg. Jag hatar själv svar som inte svarar på frågan. Men i det här fallet så begriper jag verkligen inte varför man inte använder en sökmotor för att få reda på hur man rankar i sökmotorn... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Enda fördelen med något program egentligen är väl om man har väldigt många olika sökord som då skulle kunna trackas samtidigt och ses i någon fin liten lista. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|