Flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
|
Var idag i kontakt med Posten i ett reklamationsärende som vi väntat på i 3 månader. Det gäller ett paket vi skickat till ett blufföretag Manjehl Förvaltnings AB, se tidigare tråd "Företag som inte betalar.." Företaget hade inga anmärkningar eller något skuldsaldo hos kronofogden i juni då vi tog emot ordern, så vi levererade artiklar mot fakutura för ca 14.000:- En person vid namn "Niklas Larsson" la ordern i vår webshop.
Personen som hämtade ut paketet senare i juli hette "Karol Siatkowski" eller liknande (identifierad via ID-kort och signatur).
Det beklämmande är att Posten inte gör någon koll alls på personen ifråga som hämtar ut paketet, alltså ingen avstämning mot något företagsregister, register för uttagsrätt eller att personen har någon anknytning till eller något samband med företaget ifråga, dom kräver endast en legitimation (vilken som helst går bra så länge fotot liknar personen som ska hämta ut paketet) och så krävs det att man har med sig en avi, eller ett kollinummer eller att man fått tag på en SMS avisering.
Är det någon som känner till Postens rutiner i detalj här som vet om dom har någon skyldighet att göra en avstämning mot tex. ett register över vilka personer som har uttagrätt för ett visst företag? Finns det ingen sådant ansvar så blir det ju ganska bisarrt, vem som helst kan plocka ut ett paket från tex. Ericsson så länge man har leg. och en avi, eller kollinummer. Killen som handhade vårt ärende tyckte uppenbarligen inte att det behövdes någon mer säkerhet, trots att det måste skickas 10.000-tals paket varje dag mot faktura.. han ansåg bla. att "hur får man tag i ett kollinummer om man inte har med företaget att göra??", "hur får man tag i en avi?"
Tror det blir att göra en polisanmälan mot Posten, tycker det är så j*vla oprofessionellt hur dom beter sig.
|