FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Halloj!
Jag håller på att lära mig flex 3, och alla tutorial beskriver hur man lägger upp databaser med WAMP, på sin egna dator. Hur gör jag när jag är klar med mitt projekt och vill lägga up den på nätet. Jag använder mig av surftown idag, och jag vet att de har phpmyadmin på sin server. Jag har ingen aning om vad det är för adress, webhost, Host URL etc.. Någon som vet? Tack på förhand! //Erik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det brukar allt som vanligast vara localhost... alla uppgifter bör du fått i ett mail från dom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gå in på http://www.status.surftown.se/
Skriv ditt domännamn och tryck på sök. Expandera databasgrafen. Där står vilken databas-sever du ligger på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag frågar eftersom jag inte varit kund hos speciellt många webbhotell själv. Hos oss har vi i alla fall ett stort antal databasservrar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det varierar enligt min erfarenhet. Surftown har det separat. One har det på localhost och binero vet jag ej, inte orkat kolla.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, tack för hjälpen.
Jag fattar fortfarande inte vad jag ska göra, dock... Jag vet hur jag exporterar mina project från flex 3, och jag vet hur jag lägger up dem genom FTP, och får dem att fungera på surftowns server. Det jag inte förstår är hur jag får det att funka med phpmyadmin... vilka inställingar måste jag göra, och vart gör jag dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |