FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
2003-05-20
Bredbandsbolaget erbjuder 10 Mbps. 2003-06-04 Bostream erbjuder 26 Mbps. Om vi har tur så startar ett hastighetskrig mellan operatörerna som kan gynna oss. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Det diskuteras om BS kör en fuling när dom skriver 26 Mbps, en förutsättning för att man bor < 300 m från närmaste telestation vilken väldigt få gör.
Hur som helst är det bra att BS & BBB tar detta steg i denna riktning när Telia går åt andra hållet och inför gränser för mängd "data transfer", personligen tror jag inte att jag skulle komma över deras 10 gigabyte gräns per månad och lätt skulle kunna uppgradera till deras (Bredband 2000) men av princip gillar jag inte att det inte är en fast kostnad. Sedan skall ju tilläggas att Scream endast erbjuds till stockholmare med några få undantag. Och att det än så länge är få som kan få BS Scream, även i det jag kallar centrala Stockholm, exempelvis kan ingen på stadsdelen södermalm i sthlm få BS Scream. För tidigt att dra slutsatser så jag väntar med spänning på att någon jag känner skall få sina grejer installerade, så vi får se om 26 Mbps är 26 Mbps och inget annat, spännade! En annan fråga jag ställer mej och har gjort sedan telia lanserade 512 kbps, hur länge klarar sveriges stamnät att hålla undan? WN
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Även BBB's 10mbit tjänst innebär att man inte bor för långt ifrån basstationen och inte alla kan skaffa den tjänsten heller. Vad ni gör är att ni anmäler ert intresse på bostreams sida och ber era grannar oxå göra det. Då kommer BoStream att undersöka om det går att installera scream hos er eller ej.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Skämt och sido, tyvärr är detta ett problem när vissa som jag ifrågasätter om det är ett ålderdomshem eller liknade man kommit till när man ser vilka som bor där jag bor. Dessutom bor jag ju i en stad med endast 60 000 invånare *ironi*, så det lär nog dröja. WN
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hastighetskrig har jag svårt att tro. Men ett priskrig är önskat vill jag lova. Men så länge de envisas med att låta skanova driva bredbands-sverige så ska vi inte ha för höga förväntningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Tror dom gör en del satsningar i Göteborg också, och att det sedan är några små undantag.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan man på något sätt kolla upp hur långt man bor ifrån en central?
Jag hörde av en kompis att man skulle ringa till Telia och be om en "ADSL mätning". Någon som vet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Bästa är ju att ta dig i kontakt med din leverantör, eller kolla deras sida. Jag går ju över från 2,5Mbit till 26Mbit, ska bli helt kalas.
Givetvis fungerar det med en sådan mätning också, fast vad jag vet har de en plågsam support borta på telia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det någon som vet hur respektive operatör ställer sig till att ha servrar på dessa anslutningar?
Mvh Max |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
nån jubelidiot klaga till bostream att jag spammat dom när jag skickade ut ett nyhetsbrev, som dom själv anmält sig till. Bostream ringde mig och tyckte jag skulle antingen stänga ner allt, eller stänga min vykorttjänst och ta bort all sorts reklam eftersom det va kommersiellt. Om jag inte gjorde det så skulle dom stänga av mitt abbonemang. Dom ringde mig 3 gånger och gnällde, men jag hävdade att jag inte spammat nånting. Jag tog bara bort reklamen, sen sa dom inget mer, senare flyttade jag websiten till ett webhotell. Så det går bra att ha en server på bostreamabb, förutsatt att ingen gnäller till bostream, om den är kommersiell, annars är det nog lugnt. I Lund där jag bor så är uppkopplingen också väldigt stabil, har funkat alltid förutom 1 dag på ca ett år. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|