FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Hm, kan ha lagt detta i fel kategori men det passade så bra då det är lite utav annonsering. Företaget jag arbetar för kommer snart att ta över en butik med väldigt många fönster. Vi har redan idag börjat koncentrera oss på de olika formerna av annonseringarna man kan göra i fönster. Något som vi gillar är rörliga bilder och eventuellt filmer från våra äventyr. Har sett att vissa kör med projektor och en sorts genomskinlig duk i fönstret. De projicerar bilden på baksidan av duken, spegelvänt tror jag, sedan blir det korrekt i fönstret. Detta är just min fråga. Vart köper man den här utrustningen? Har sökt på google men jag hittar bara projektorer men inte denna genomskinliga duk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
När vi gjorde någon liknande grej på ett av caféerna på universitetet så körde vi med en stor frostad glasskiva.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kvalitén på det ni visade blev klart och bra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan använda ett helt vanligt vitt lakan. Det syns igenom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Googla: projektorduk bakprojektion + varianter
eller kolla exempel: http://www.dustin.se/pd_5010145206.aspx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är nog det jag har sett, verkar vara en frostad glasskiva.
Tack för din hjälp, al'Thor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Undra om man kan sätta upp en (80%) transparent film över hela fönstret så folk kan se in på dag tid, sen slår man på projektor på kvällstid. Någon som har försökt att projicera upp en bild på något sådant? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Såg nu att du också bor i Sundets pärla :-)
Colour Center Drottninggatan / rakt över rådhuset har en sådan lösning i skyltfönstret. Sparbankens Fastighetsbyrå på Mariatorget också. + någon mäklare till. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|