FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi är en gäng vänner som vill arrangera lite fester för vänner och bekanta, i lite större skala än vanliga hemma fester.
Vi tänkte göra lite reklam via att skicka ut SMS till alla i bekantskapskretsen. Nu undrar jag hur man kan göra detta smidigast. Ett sett är ju att sätta sig manuellt och göra en lista på de vänner vi vill skall komma eller så tänkte vi att det måste finnas en manik som enkelt kopierar ens telefonbokslista så man lättare kan redigera dom på datorn i en databas. Var hittar man sådana här kopieringsverktyg. IR som Blue Tooth som sedan lägger in namn och nummer i en databas. Snälla hjälp mig hitta ett sånt här system. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det du letar efter är ju typ ett virus, ska se vad jag kan hitta :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Nja inte riktigt va hehe, utan bara en telefonboks kopierare. Det måste ju finnas många sådana för att göra backup på sin telefonbok lr?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
brukar ju normalt följa med mjukvara med mobilen så att du kan synka med datorn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
BT info är en javaklient du kör i mobilen den fungerar som en trojan för mobilen ungefär. Accepterar en annan person att du får tillgång till den kan du göra allt detta från din mobil:
- Ringa - Skicka SMS - Ställa in alarm - Slå av/på ljudlös - Spela upp musik - Kopiera telefonboken + Massa massa mer. Det är det närmaste jag kan komma egentligen. Edit:När ja tänker efter, detta kan nog vara det du söker ![]() Ett program utvecklat av MMC här på WN. http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...telefonbok&s=wn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
MyPhoneExplorer låter dig importera och exportera telefonboken mellan telefonen och datorn (samt mellan olika datorer). Du kan även redigera och sortera effektivt med hjälp av programmet. Fungerar dock bara på Sony-Ericsson-telefoner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag kör med en tjänst på nätet som är "backup" eller vad man skall säga av min telefonbok.
Så kan man köra synkning i mobilen, ifall man sumpar mobil och simkort så är det bara att ta nya nallen och ställa in synken så hämtar den alla igen. Och på sidan kan man också se alla nummer och namn. Kanske någon bra lösning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är inte http://www.smsreminder.se/ lämpligt för detta?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hm, har jag missat nått nu?
Om det endast gäller sms-utskick till ett gäng telefoner så är det väl lättast att knacka ihop ett script och skicka allt från datorn/webben? Eller är jag helt ute och cyklar? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Men varje ny mobil förljer en cd med program för det. Jag har en Nokia E71 och där kopplar jag upp mig och kan i dator enkelt redigera alla kontakter.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|