FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Anta att man samlat ihop en betydande summa pengar på sitt adsensekonto så dimper helt plötsligt detta ner i inkorgen:
Citat:
Citat:
Anta att det är under 2 års tid man samlat ihop denna betydande summa pengar på detta konto och så helt oväntat händer detta. Vad gör man då? Frågorna blir många. Någon här som varit i denna situation och fått tillbaka sitt konto? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
been there, done that, got the account back
men tog 2 år.. hela nätet är fyllt med skräckhistorier om hur google beteer sig som idioter när det gäller adsense :-/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Pratar du >$10,000 så bör det vara aktuellt med juridiska åtgärder. Annars kan du nog skriva upp de slantarna på kontot "lärpengar" med notisen "trust no one".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är därför man låter google betala ut pengarna så snabbt som möjligt och inte sparar pengarna hos dom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Enligt användarvillkoren som man godkänner för AdSense så har väl Google rätt att konfiskera ett konto utan att ange orsak därtill? Eventuella juridiska åtgärder blir i så fall väldigt invecklade och osäkra (förmodligen omöjliga), då man först måste ogiltigförklara avtalet.
Ligg på dem och acceptera inte några autosvar, Mazada. Google har förmodligen rätt att göra så här enligt deras avtal, men det är ändå inte rätt. Det finns massor av sådana här trådar på olika forum. Om du googlar (eller du kanske föredrar att yahooá eller msná numera) så hittar du säkert en del nyttig läsning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Well, när jag var i den situationen, att jag bara mailade mitt standardsvar på deras autosvar, och så fick jag kontot upplåst till slut.
Skaffa massa loggar, det gillar google, även fast de aldrig kollar på dem. Men bifoga access_log och liknande. Lycka till!
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad var det för sorts sajt du fick nerstängd?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Usch, bara för att dom har ett avtal betyder inte det att dom kan bete sig som svin.. Någn som vet om MoSMS gjort något liknande? Har en slant hos dem nu, vore ju dumt om de stängde ner mitt konto
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Google tog runt 10 000kr av mig, det är är bara lära sig. Tråkigt bara att google har det bästa annonssystemet som finns.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|