FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi börjar med situationen:
Jobbar heltid hemifrån. Brukar ta ~1h lunch varje dag. På denna tid tar jag en promenad med jycken i 45-50 minuter. Därefter kokar jag ett paket nudlar som jag sätter i mig. Måltiden uppfyller (nåja) tre av fyra krav: 1) Billigt 2) Snabblagat & enkelt 3) Gott (se nåja ovan) Det fjärde kravet är nyttigt. Folk jämför nudlar med att sätta i sig en hel chipspåse, och då äter jag hellre chips. Nu vill jag ha förslag på en lämplig produkt som uppfyller alla krav. Finns denna produkt - eller är jag dömd till ett liv av nudelfetisch? Obs, om ni inte visste så är det Coops nudlar som är godast. De med stark smak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hemlagat! Hemlagat! Hemlagat! Hemlagat! Hemlagat!
Jobbigt att göra själv med det finns lunchställen som har bra mat ofta inte över 59 kr med dricka, ta vatten till maten så blir det ännu nytigare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ett enkelt tips. Äter du middag på kvällen? Om laga mat så det blir rester över.
Annars som jag tycker om. Ta tonfiks, makril och majs(burkar) blanda i lite keso, rödlök och krydda efter smak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Read Only
|
Är du smart så lagar du maten på kvällen dagen innan, så är det bara för dig sen att värma maten när du ska ha det till lunch.
husmansmat är: 1) Billigt 2) Snabblagat & enkelt 3) och kan vara väldigt gott 4) Nyttigt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Weetabix, typ 98% fibrer, och en skvätt mjölk.
Ca: 4kr per måltid om du äter 2 bitar och räknar in mjölken. "laktosfri mjölk" för min del. Funkar bra för mig som har tjinkig mage ![]() ![]() OBS! låt dem inte ligga i mjölken för länge, blir bara gegga och ser ut som hundmat. Tips! Släng på lite sylt för att få lite godare smak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Obbe, låter skitbra, dessvärre tycker jag varken om tonfisk eller makrill. Gud straffar mig! :P
Husmanskost är ju ett alternativ, men det är alltid svårt att komma på vad man ska laga. Weetabix? Är inte det flingor - dvs frukost? :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra tråd, jag har också samma dilemma. ÄLSKAR nudlar men det är som sagt väldigt onyttigt. Men det ska vara Semyeng ramen nudlar!!!!! Har du ätit dom, Indigo?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Indigo, finns ju säkert andra alternativ du tycker om.
Du kan göra sallader som du varier med en dressing. Bulgur eller qinoa är gott och nyttigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Indigo, prova att koka kyckling eller fläskkött som du sedan lägger i nudlarna. Kan också lägga i salladskål, vitkål när nudlarna ligger och drar.
Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Pyttipanna, köp en oxpytt påse, stek det & stek två ägg, billigt och supergott..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|