FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Flyttade mina samtliga websiter till en ny server på EV1, och upptäckte sen att en av siterna fick PR 0, väldigt irriterande eftersom placeringarna på min sökord har rasat. Någon som har en teori om varför och vad jag kan göra åt det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du har alltså bara flyttat backend så domän och innehåll är identiskt som förut? Fick du ett glapp i flytten så url'en till din server inte fungerade under en viss tid?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Det kan vara så att ipadressen du fick använts av en spammare en gång i tiden som google har bannat... att bara en domän råkat ut för det kan ju således bero på att google inte uppdaterar allt i realtid direkt, kanske råkar dom andra också illa ut... kanske inte
Bara mina funderingar..
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
är första sidan som har fått PR 0, de andra undersidorna har fortfarande PR, kanske gick google in och indexerade just när jag höll på att byta och såg då den temporära sidan (som hette index.php då dockså). Isåfall är det nog bara att vänta så kanske det fixar sig, förhoppningsvis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
PR har inget med om sidan är offline att göra, om allt står rätt till och IP'n inte har nån historia så räknar google PR även om sidan skulle vara nere länge.
Det kan ju även vara ett problem med toolbaren. Thomas
![]() |
Svara |
|
|