FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
under dom senaste veckorna så händer det kanske 5-10 gånger av 50 att det tar en jävla lång tid att ansluta sig till min blog ( http://www.dailymobile.se )
klickar jag på länken så börjar firefox söka efter sidan men det tar ca 20 sekunder innan firefox "hittar" sidan och börjar ladda ned sidan ( även det tar långt tid) och det tar normalt 1min innan sidan e färdig laddad. Är det någon som vet vad problemet kan vara? jag kollade med supporten och enligt dem så fungerar allt som det ska. väntar jag 1 till 3 minuter så laddas sidan som vanligt igen under 1 till 10sekunder Är det någon som vet vad det är som orsakar detta och är det något som jag kan göra för att fixa till det? sedan detta börja hända så har jag tappat ca 2000 sidvisningar / dag då sidan blir seg och besökaren struntar i o surfa vidare på bloggen. Bloggen har ca 14-15k sidvisningar / dag samt 6000 unika besökare Problemet verkar endast hända när jag stänger ner webläsaren och startar om på nytt. Är jag inne på sidan så brukar det inte vara något problem. Min blog (wordpress) e hostad av http://clustered.net/ och ligger på en VPS server med följande spec: • 1024MB DDR2 EEC FB RAM • 25GB RAID6 SAS Disk Space Hewlett Packard DL380G5 with 2 x quad-core CPU Hardware RAID6 15k Serial Attached SCSI Lights-Out management (power and console) Maximum 15 VDS per node 512MB SWAP space Migration from and to dedicated servers Choose 64-bit or 32-bit Kernel and OS CentOS, Fedora, Debian and Ubuntu Zero Overselling Very High VDS Performance 1 Hour hardware replacement Redundent everything (power, BIOS, switches, routers and bandwidth) VDS proactively monitored by SNMP Gigabit network link 99.99% network and server uptime SLA DirectAdmin with Installatron UK Datacentre cpanel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Problem med DNSerna?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Laddades fort som bara den. Tog kanske 2-3 sekunder från att jag skrivit in adressen. (Google chrome)
Kanske något fel på din lina / nåt som hänt din dator? Testa på en annan lina med en annan dator. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
hur kan jag kolla DNS status o sånt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Sidan laddar fort för mig också, tog ca 3 sekunder så var det klart.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En vanlig grej som brukar skapa de här felen är ju att MySQL är inställt på att göra dns-uppslagningar på anslutande klienter. Kolla upp det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() ![]() Jag har cpanel och WHM på min VPS server |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
nu är bloggen sådär seg igen, oftast brukar detta hända på morgonen och det hjälper INTE heller att boota om VPS servern. Det är inte hellre min lina som spökar då antalet personer som är online på min sida minskar snabbt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Tar mer än 30 sekunder att ladda hela sida.
Testade med Firefox, internet explorer 6 och Opera. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|