FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har en webbsida med 150 000 unika per månad (google-analytics) och fyllde nyligen sidan med AdOperator.
Resultatet nu såhär en vecka efter är ungefär 700:- exkl. i månaden inkomst på klick där 50% försvinner i skatt. Jag vet inte om jag har dålig koll nu men 150k i månaden känns som rellativt mycket besök och borde isåfall kunna ge mer i avkastning. Jag antar också då att anledningen till låga annonsintäkter beror på att annonserna inte är speciellt riktade. Men med tanke på innehållet så är det svårt att hitta annonserare. Så slutsatsen borde var följande: 1. Fixa bättre annonsörer med antagligen riktade annonser som kan tänka sig betala fast avgift. 2. Hitta på ett finuligare sätt att få pengar på så som en tjänst med SMS-betalning. Hur många besökare krävs det egentligen för att få normal inkomst med AdOperator/Google ads? Kommentarer på min uppfattning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annonsörerna betalar fasta avgifter oavsett antal besökare, kolla om det kanske funkar bättre. Jag tror hon har ca 300 000 Unika per månad eller om det var mer ändå... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej tack för tipset.
Men är det någon som har en uppfattning över hur mycket man borde kunna få i annonsintäkter på det besökarantalet? ( 150 000 unika i månaden ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
du ska iaf minst kunna få 10 öre per besökare om du planerar allt på rätt sätt.
- Välj annonser som passar din målgrupp - testa och byt annonser efter någon dag för att se vilken ger mest - försök skaffa egna kunder vad är det för domän du har och målgrupp? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
jag hade varit jätte glad med 150k i mån, det hade gett mig i (uträknat snitt) aug 40000kr ...skit oxå
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta är nästan omöjligt att svara på, det beror ju på vilken typ av sida det är.
En sida med små spel för barn kan ju alldrig dra in lika mycket som pricerunner per besökare. Det finns även en regel, om du har en för bra sida så vill besökarna vara kvar längre och är mindre benägna att gå till dina anonnsörer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Det bästa du skulle kunna göra igentligen är att sälja in annonser till företag inom liknande? med det så menar jag att om din webbplats handlar om skosnören, då är det självklart att du ska kontakta företag som säljer skosnören och erbjuda de annonsplats
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Beror som sagt vad det är för sorts sida och målgrupp.
Eftersom du har valt att använda ADoperator istället för AdSense så antar jag att sidan kanske är warez-relaterad (eller liknande). Inte världens starkaste köpkraft där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||