Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webb & Databasprogramering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-06, 20:47 #1
[email protected] johan.dahl@starc.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 4
[email protected] johan.dahl@starc.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 4
Jag skall lansera en reklamfinansierad gratistjänst där jag delar ut nyckelbrickor med serienummer, vilket senare används som identifiering när nyckelknippan upphittats. Jag behöver hjälp med följande:

Stilren webbsida där kunder skall kunna mata in nyckelbrickans serienummer och sin E-post adress, telefonnummer m.m. Det skall även finnas utrymme för reklam.

Lösningen baseras på websida kopplad till databas. Databasen skall vara designad för att kunna skala uppåt i snabb takt utan att tekniken sätter gräns för antal poster i databasen.

För att ny användare skall kunna registrera sig så måste de skapa ett konto och då krävs det skydd mot automatiska program som skapar konton. Anslutningen för registrering och uppläggning av nytt konto skall gå över HTTPS. Nya användaren av tjänsten måste godkänna villkoren i avtalet för att kunna registrera sig. Bekräftelse av registrering med mail som anger användarens username och lösenord.

Användare av registrerings sidan skall kunna göra språkval mellan Svenska eller Engelska, men lösningen skall klara av att inkorporera flera språk med tiden.

Företag som registrerar flera nyckelbrickor skall kunna registrera alla sina serienummer via en kommaseparerad datafil in i databasen.

Det skall gå att göra mail utskick till alla registrerade användare en gång i månaden.

Upphittare av nyckelbricka skall kunna registrera på hemsidan att de har hittat nycklarna och då skall det automatiskt gå iväg ett mail med stöd av registrerad data i databasen till den registrerade ägaren av nyckelbrickan.

Ägare av nyckelbricka skall kunna registrera i databasen att nycklarna är försvunna.
johan.dahl@starc.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017