FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har ständiga och återkommande problem med min Netgear Router RP614. Den fungerar till och från, ibland kan jag vara ansluten någon timme i sträck, ibland bara 10 minuter. Problemet är att den ständigt disconnectar mig och tar några sekunder innan man kommer back on track igen. Det spelar väl ingen större roll när jag bara surfar / kodar, dock när jag spelar online spel, så händer det att jag måste starta om spelet som är ytterst störande. Jag har inte varit i den och ändrat några inställningar mer än att jag har öppnat de portar, som jag trodde problemet låg i först, utan resultat. Googlade lite på den, och det verkar som att flera har samma återkommande problem. Det är inget problem på mitt internet i sig, då det funkar felfritt när jag kopplar bort routern. Någon som haft liknande problem och lyckats lösa problemet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du inte redan har gjort det så bör du prova att uppdatera till senaste firmware.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Din router har, som du också läst, en del problem och du gör bäst i att köpa en ny imho.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Min erfarenhet av RP614 är att den går väldigt lätt i sönder när man slår med en slägga på den.
Hade precis samma problem och till slut tog tålamodet slut... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hmm okey, kan inte ens gå in på deras sida o tanka uppdateringarna :> Ni som har slagit sönder era, vad har ni bytt ut den med?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder en sådan hemma sedan ett par år tillbaka, en Netgear RP614v3.
Jag har kört firmware V6.1RC5NA (från 2005) fram tills idag, då jag bytte till V6.1RC7NA som jag hittade pga denna tråden. Men även den funkar klockrent hittills. Så kolla om du hittar en nyare firmware till din RP614vx. (not. ingen av dessa firmware-versioner är officiella). Använder du v3, så finns RC7 här: http://azzevt.no-ip.org/dump/filer/R..._V6.1RC7NA.bin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har haft galna problem med min v3:a. Så fort man laddar ner torrent i höga hastigheter så börjar den krångla så om 6.1RC7 kan lösa det så vore det guld. Försökte Googla lite på info om vad som är skillnad i 6.1RC7 men lyckades inte hitta något. Network har du någon aning om vad som är ändringarna? Eller är det bara bugfixar?
Drog också in 6.1RC7 nu och den fungerar fin fin hittills. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nej jag har ingen riktig koll på vilka förändringar som gjorts, det kan hända att du hittar något här om du kan tyska: http://www.dslrouter-hilfe.de/forum/...t=12919&page=1. Men jag vet att just buggar med torrents var något som fixades med tidigare RCs. Så googlar du på något av "V6.1RC5NA"/"V6.1RC6NA"/"V6.1RC7NA", så bör du hitta någon changelist.
Vill samtidigt minnas att jag läste någonstans att dessa RCs egentligen är från Netgear själva, men att man får maila till supporten för att få tag i dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Network, jag uppdaterade med RP614v4_V1.0.5_04.23.bix och nu är problemen borta, så hoppas det håller sig :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dock slår CS fortfarande ut internet :S
|