FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Blev precis medlem och detta är mitt första inlägg ![]() Jag funderar på att skaffa en webhost i USA, främst för att min nuvarande host är ett ordentligt budgetalternativ med allt vad det innebär i downtime och konstigheter så det är dags att byta. Jag driver ett litet företag som gör PC-spel och har således en sida kring mina spel med lite community features. Inte överdrivet mycket trafik och besökare än så länge. Kollade loggarna och som mest har det väl varit 20+ Gbyte i trafik en bra månad. Kör på engelska och vill fokusera på den amerikanska marknaden mer. Så jag har hittat följande alternativ som verkar seriösa: liquidweb HTTPme FusedNetwork lunarpages hostgator Jag är främst intresserad av hosten ska vara snabba och pålitlig, min nuvarande host har svikit mig flera gånger när trafiken börjat strömma till ![]() Någon som har erfarenheter? /Tobias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan rekomendera hostgator. Har ett konto där och har inget att klaga på.
Online supporten har alltid varit tillgänglig när ja behövt lite assistans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja man verkar onekligen få mycket för pengarna, vilket gör mig lite misstänksam.
Mina sidor drivs av drupal vilket ju är ett ganska komplett och trevligt cms men som alla generella lösningar så kräver det en del prestanda. På min nuvarande host får jag ibland helt blanka sidor (d.v.s. php script timeout) vilket jag vill undvika till varje pris. Så hur känner du att prestandan är på hostgator, de har ju t.ex. ganska löjligt höga bandbreddsbegränsningar. /Tobias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har använt Dreamhost länge och är nöjda med dem. De har lite problem ibland, men för priset så är de väldigt bra. (Edit: Egen reklam)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Dedikerad server hos RackSpace. Bättre än så blir det inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har hostgator till småprojekt på Wordpress och det fungerar helt ok. Kör drupal på 2 svenska webbhotell och det fungerar ok. Har testat drupal på hostgator men det är för segt.
Så jag rekommenderar dig att inte köra drupal på hostgator, egentligen inga välbesökta seriösa sidor bör vara på andra sidan Atlanten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar!
Citat:
sägs oxå vara bättre ur googlesynpunkt att en .com domän ligger på amerikanska servrar har jag hört. Hur som helst så går hostgator bort med andra ord. Andra erfarenheter? /Tobias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Annars var det ett märkligt generellt uttalande du kom med. Jag har en sajt med över 30 000 dagliga besökare från hela världen. Ser inga problem med att en ocean råkar skilja just mig och sajten åt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Har några siter hos Resellerscene(.com)
Visserligen bara ÅF konton, men bra pris och fungerar OK för mina behov. Har c-panel med fantastico, även hyfsade svarstider för US |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||