Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

isTheCommunity.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-18, 03:33 #1
milko milko är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Medlem

Hej,

Skulle vilja veta vad ni tror om detta projekt som jag är med och utvecklar: www.isthecommunity.com .

Designerna som man kan välja mellan kan vara lite småbuggiga, men på det stora hela ska det funka hyffsat bra.

Till dem som kan HTML så finns det verktyg i systemet som gör att man kan ändra all HTML själv, ladda upp bilder osv osv.. för dem som inte är så kunniga så finns det även lite småroliga WEB2.0-funktioner i systemet för tex hantering av menyer.

Hur tror ni detta tas emot på marknaden, och framförallt vad tycker ni om det konceptet ?

//Mikael
milko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-18, 03:47 #2
Thir13teens avatar
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Thir13teen Thir13teen är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thir13teens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Oj, verkar inte vara något litet projekt. Att gratis kunna få ett eget community finns det ju säkert ett (stort) sug efter. Dock vet jag ju att ingenting av värde är gratis här i världen. Hur tjänar ni pengar? Jag skulle personligen inte sätta mig ner och starta upp ett community om jag inte visste precis vad jag gav mig in på och vad det skulle kosta. FAQ:en var väldigt kort och säger ingenting om några kostnader. Ni kanske inte har kommit riktigt så långt än?
Jag antar att det kommer att gå att uppgradera till en "riktig" domän? Vad kommer det att kosta?

Edit: Namnet "Isthecommunity" tyckte jag personligen inte var nån hit. Förstår att det ska vara som "istheshit" men tycker inte det passar in på communities. Kanske bara jag som tycker.
Thir13teen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-18, 04:04 #3
Medlem

Medlem

Nej, det är inget litet projekt. Vi har hållit på från cch till under 1,5 år kan man säga. Vi har väl varit 3 personer heltid senaste 3 månaderna.

Det ska gå att köpa egen domän, måste bara hitta någon bra domän-köpar-site som har ett API man kan använda sig utav, varken loopia eller binero har något. Har ni något tips ? För oss spelar det ingen roll om det går under en subdomän eller top-domän. Vi får ändå in trafiken och medlemmarna, vilket är viktigast för oss.

Tjänsten ska vara gratis.

Reklam och partners ska kunna joina upp sig emot systemet. I och med att site-administratörer själv kan ändra all HTML så kan han lite för lätt lägga in adsense + liknande tjänster på sin site, och det kommer vi förbjuda. Man kan(och får) ha reklam på sin sida, men inte via något affiliate-nätverk är väl tanken. Om man vill ha reklam får man pröjsa någon månadsavgift, typ 50kr eller dyligt.

FAQ´en är under bearbetning. Den är lite för kort och koncist idag "It´s free!" kanske inte är tillräckligt svar på om det kostar något.

Namnet har jag börjat få kritik från andra håll, det är inte svårt för oss att regga 100 domäner och använda dem som top-domäner för våra "site-administratörer" att välja mellan som topdomän. Men vi lär nog marknadsföra isTheCommunity som produktnamnet om vi inte kommer på något revolutionerade namn där domän-namnet är ledigt (vilket inte lär hända).
Oläst 2008-07-18, 05:13 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Tycker det verkar väl ganska intressant, dock inte unikt. Är väl som jinity.se och en del andra projekt.

Hur som helst så är inte första sidan speciellt inbjudande. Menyn är så liten att om man har en stor skärm med högupplösning, eller en laptop, så kommer den nog inte synas alls. Nästan all text på sidan känns ju enormt liten .... sitter ni och utvecklar på gamla skärmar eller?

Logot är hemskt. Känns 80-tal. Inte inbjudande alls.

Ni borde ha ett demokonto på sidan att visa för potentiella intresserade besökare.

Formuläret för att starta en community ligger helt fel - så långt ner att man måste scrolla på sidan för att ens hitta till det - första sidan skall man inte scrolla på för att hitta de väsentliga delar anser jag.

Gick bara snabbt igenom de (av er antar jag) skapade communities och anser att vissa av mallarna hade problem i IE7 och tyvärr såg vissa mallar ut som bloggar och inte communities - om man nu kan säga hur ett skall se ut. Men med dagens olika sociala sidor, så ser vissa av era mallar ointressanta ut.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-18, 07:07 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Tyvärr måste jag hålla med Terabyte till viss del. Projektet känns lite halvintressant då liknande lösningar redan finns och "vanliga" communities är lite ute. Testade inte funktionerna så vet inte vad som fungerar eller inte men första intrycket man får av sidan känns inte så professionellt vilket nog är absolut nödvändigt för att det ska lyckas bra. Satsa gärna på att fräscha upp allt och se till att ni också klarar högupplösta skärmar vilka inte lär minska i antal. Nu vet jag ju inte vilka ambitioner ni har med projektet så det här kanske är helt fel men det är iaf lite personliga reflektioner.
Oläst 2008-07-18, 08:48 #6
Medlem

Medlem

Angående konkurrens:
Självklart är vi inte ensamma på marknaden, ning.com , jinity.se har funnits länge. Men vi tycker att vi erbjuder en helt annan produkt än vad dem gör. Framförallt i flexibilitet och valmöjligheterna. Bara för att det finns konkurrenter ute så är det snävt att säga att projektet är ointressant, men visst det är er uppfattning. Att vanliga communities är ute är det som gör sånna här projekt mer intressanta, tycker jag.

Angående de designs som finns att välja emellan så är det precis som du Terabyte skriver, de är inte så snygga och kanske inte så anpassade för communities.

1. Vi kommer inom 1-2 månader ha ca 200 Designs att välja mellan (nu ca 20) . Dessa kommer vara av högre kvalitet.

2. Ett community kan handla om vad som helst, så det behöver inte se ut som lunarstorm eller facebook, det skulle lika bra kunna se ut som dn.se. Vår produkt erbjuder således att alla communities inte ska se likadana ut. Så ser vi på det.

3. Vissa mallar har style-problem, det är något som det jobbas på. (jag skrev det i första inlägget).

Hur hemsidan ser ut:
Vår startsida www.isthecommunity.com, hur setup´et är uppsatt osv kan själv göras bättre. Jag tar åt mig kritiken och får kolla hur vi kan lösa det. Kanske fixa ett flik-system, som man bläddrar mellan.

Menyn och texterna är förstorade nu på startsidan iaf.

Loggan har vi oxå haft diskussion om, men inget som kommer ändras.

Demo-site jobbas det också på.
Oläst 2008-07-18, 08:56 #7
Supermoderator

Supermoderator

Att ett community inte behöver se ut som ett community är en bra tanke. Där tycker jag ni gör helt rätt.
Oläst 2008-07-18, 09:29 #8
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Kanske missar något självklart, men hur ser affärsidéen ut? Vad ska ni tjäna pengar på? Antar att ni har rätt att publicera annonser i alla communities? Framgår det någonstans - jag såg inte det (men villkoren var inte läsliga i min webläsare)...

Lite nyfiken - på vilket sätt anser du att detta är en helt annan produkt än t.ex. ning.com?
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-18, 10:10 #9
Medlem

Medlem

Ja, i vilkoren ska det stå att vi får ha reklam på alla siter som skapas.

Vi är inte en helt annan produkt än ning.com, det va väl att överdriva.

Men vi har tex:

1. man kan bygga helt egna plugin-applikationer ála facebook. Det är inte i produktionsmiljön än dock.

2. Man kan ändra all HTML själv, vilket man inte kan på ning.com ( jag har inte hittat interfacet för det iaf).

3. På ning.com så tjänar du som site-ägare inga pengar på ditt community iom att du inte får ha reklam. Hos oss så kommer site-ägaren och vi får pengar på den reklam som finns på communityt. Vi delar kan man säga.

4. Ning har endast ett 40-tal designs att välja mellan, vi kommer inom kort ha över 200 designs.

5. Vi har fler förbyggda funktioner än ning.com.

Men nu låter det som om att jag tycker att ning är dåligt, så är det inte. Ning har lyckats mkt bra med att göra det användarvänligt. Enkelt för alla webb-besökare.

Där kommer vi ha ett problem tror vi själva iaf, iom att vår produkt är större. Därför kommer site-administratören ha det svårare att komma igång med vår produkt. Det är en utav våra utmaningar.
Oläst 2008-07-18, 10:12 #10
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Designerna som fanns tilltalade inte mig så mycket.. och speciellt inte forums delen, den hoppas ja ni ska utveckla lite mer.

designerna såg ut som bloggar, och inte communitys. men det är ju i tidigt stadie så man vet ju inte hur det ser ut om några månader.

Det som jag tycker ni borde göra: lägga en hel dag på att utveckla layout för forums delen. en dag för varje funktion. så att det blir snyggt och nytt.

Just nu ser jag bara en sida där man kan skapa en egen blogg, inte en community. för en community är en träff plats där man lätt ska kunna hitta och snacka med andra. och den känslan finns inte med.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017