Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Starta företag utomlands?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-28, 22:37 #1
Sulle Sulle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Medlem

hur funkar det i praktiken om jag vill starta upp ett hemside-företag i te x indien och hyra ut folk till övriga delar av världen? Tex inrikta sig mot Europa och så? Arbetskraft är ju ganska billigt i ett sånt land och lokal osv ska inte vara så svårt att ordna. Är det något mer man bör tänka på? uppskattar svar
Sulle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-29, 00:25 #2
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Visst är det billig arbetskraft men det är t.ex. redan ganska konkurrensutsatt från indierna själva som erbjuder dessa tjänster. Sen är det självklart inte bara att åka ned och smälla upp ett kontor och köra igång både kultur och företagskultur skiljer sig, och det är troligen, utan att sitta på allt för mycket fakta ganska höga krav för att ta en utlänning ska få starta ett företag där.

Det svåraste är troligen att hitta pålitlig arbetskraft. Min rekommendation är att innan du tar steget vidare, hittar en Indier som du börjar arbeta med som affärspartner. Din idé är god men outsourcing branschen är inte bara vacker tyvärr. Men kolla upp det närmare och sätt dig in i branschen under en period.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-29, 20:17 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Aug 29 2008, 00:25
Visst är det billig arbetskraft men det är t.ex. redan ganska konkurrensutsatt från indierna själva som erbjuder dessa tjänster. Sen är det självklart inte bara att åka ned och smälla upp ett kontor och köra igång både kultur och företagskultur skiljer sig, och det är troligen, utan att sitta på allt för mycket fakta ganska höga krav för att ta en utlänning ska få starta ett företag där.
Det svåraste är troligen att hitta pålitlig arbetskraft. Min rekommendation är att innan du tar steget vidare, hittar en Indier som du börjar arbeta med som affärspartner. Din idé är god men outsourcing branschen är inte bara vacker tyvärr. Men kolla upp det närmare och sätt dig in i branschen under en period.
tack för svaren, Anledningen att jag tänkte på Indien är att jag har en massa släktingar där som kan hjälpa mig med en liten bit av startandet av företagen men ska kolla upp mer innan jag börjar på allvar med min idé.
Oläst 2008-08-29, 20:19 #4
Andreas Bards avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Då har du ju absolut en bra grund att stå på.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-30, 08:57 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Aug 29 2008, 20:19
Då har du ju absolut en bra grund att stå på.
okej tack

Ska boka in en resa till Indien så fort jag har har tid att åka ner och utforska möjligheterna ytterligare. Jag känner starkt för detta men kan knappast säga att jag har tiden just nu egentligen då man fortfarande pluggar men ska försöka ordna något i af. Tack för dina svar Andreas!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017