FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hur funkar det i praktiken om jag vill starta upp ett hemside-företag i te x indien och hyra ut folk till övriga delar av världen? Tex inrikta sig mot Europa och så? Arbetskraft är ju ganska billigt i ett sånt land och lokal osv ska inte vara så svårt att ordna. Är det något mer man bör tänka på? uppskattar svar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Visst är det billig arbetskraft men det är t.ex. redan ganska konkurrensutsatt från indierna själva som erbjuder dessa tjänster. Sen är det självklart inte bara att åka ned och smälla upp ett kontor och köra igång både kultur och företagskultur skiljer sig, och det är troligen, utan att sitta på allt för mycket fakta ganska höga krav för att ta en utlänning ska få starta ett företag där.
Det svåraste är troligen att hitta pålitlig arbetskraft. Min rekommendation är att innan du tar steget vidare, hittar en Indier som du börjar arbeta med som affärspartner. Din idé är god men outsourcing branschen är inte bara vacker tyvärr. Men kolla upp det närmare och sätt dig in i branschen under en period. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Då har du ju absolut en bra grund att stå på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Ska boka in en resa till Indien så fort jag har har tid att åka ner och utforska möjligheterna ytterligare. Jag känner starkt för detta men kan knappast säga att jag har tiden just nu egentligen då man fortfarande pluggar men ska försöka ordna något i af. Tack för dina svar Andreas! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|