FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle behöva tips på en bra allroundskräm (20" till 24"). Den bör ha både DVI och VGA anslutning. Skärmen ska användas till 90 % arbete och 10 % spel. Prislappen får gärna vara låg då jag behöver tre stycken.
Med allroundskärm menar jag att skärmen inte behöver ha fantastiska egenskaper, men att den i alla fall måste ha ok färgåtergivning och responstid, samt skärpa och kontrast. Jag har läst på lite om skärmar och det är verkligen en djungel. Jag kollade igenom sweclockers forum, men där finns det mestadels gamers, så det är alltid den skärmen med bäst responstid som rekommenderas där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Samsung SyncMaster 226BW
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=243815 (2624:-) och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=301579 (3199:-) Samsung SyncMaster 226BW skulle jag faktiskt vilja varna för, då den har levererats med bra "samsung paneler" respektive billiga "budget paneler". Tidagare kunde man se vilken panel man hade genom att kolla på serienumret, även om man kanske fortfarande kan det så är det svårt att se serienumret innan man har sett skärmen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Köp Någon av Apple Cinema skärmarna finns i 20" 23" och 30" dock ligger dom lite dyrare, men gryma. Kolla även på begangnade sådana! Jag har dock en iMac men de är likvädrig skärm i dom. När jag bara har råd så blir de investering i en 30" Cinema och en Mac Pro.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Håller med Fredrik-s. Apples skärmar är ohyggligt bra, men jag tror du också kan välja liknande från t ex Dell och spara någon krona om det är viktigt. Alla de bra skärmarna verkar komma från de fabriker som tydligen Philips och LG har tillsammans.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag brukar alltid svara: köp en Eizo
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Dom kostar endel också men har väldigt kontrollerad och bra återgivning.
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag fick tipset tidigare här på WN att använda Prisjakt som utgångspunkt. Där kan man nämligen filtrera på paneltyp. Kolla 24" MVA-skärmar på prisjakt så får du lite att välja bland mellan 3000 och 6400 SEK.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I magazinet Allt om PC nr 9 testar dom 22 tums skärmar och i Datormagazinet nr 9 testar dom 24 tums skärmar. Alla finns i handeln nu!
Edit: Jag är också på jakt efter en skärm och det lutar mot en 24 tummare, Philips 240bw8. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|