| FAQ | 
| Kalender | 
|  2008-08-25, 15:17 | #1 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | 

Antalet burkar i vårt lilla serverrum blir hela tiden fler och med det stiger ljudnivån. Tyvärr ligger serverrummet i anslutning till arbetsplatserna och ljudet letar sig ut genom framförallt dörren. Jag är ute efter någon typ av ljuddämpande gummimatta eller liknande som man exempelvis skulle kunna klistra/fästa på dörrens insida. Någon som sett något liknande, gärna som går att köpa i Göteborg. Andra idéer uppskattas såklart också.
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-25, 15:25 | #2 | |||
| 
 | ||||
| Flitig postare | 

Ljuddämpningsplatta finns på biltema används ofta i tex båt
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-25, 15:30 | #3 | |||
| 
 | ||||
| Bara ett inlägg till! | 

Visst kan du använda enkla mattor och liknande. Vill du ha seriös ljuddämpning kan jag rekommendera ett företag här i stan. Vi har använt spillbitar från dem i vår replokal, och det är helt fantastiskt vad bra dom är. Dörrar hittar du här: http://www.hiak.se/dorrar__portar.asp | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-25, 22:32 | #4 | ||
| 
 | |||
| Supermoderator | 

Outsourcing kanske?

__________________ Bara döda fiskar flyter med strömmen. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-25, 23:58 | #5 | ||
| 
 | |||
| Flitig postare | 

Anlita något företag som jobbar med akustik då kommer det bli bra, det kan jag lova   Edit: Såg att du bodde i Göteborg, vill du ha en bra snubbe som jobbar med akustik i Göteborg så pm:a mig (känner en)   | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-26, 10:25 | #6 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | 

Tack för era tips!
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-26, 23:34 | #7 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Sätt dämpmatta likt de som är till bilar och båtar, finns på ex. biltema, destå tjockare destå bättre. Finns också ljuddämpande skärmar, som är vanliga i kontorslandskap, dessa kan du också skruva på din dörr vilket ger ett snyggare intryck än de fula dämpmattorna för bilar som jag nämnde ovan.
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2008-08-27, 16:46 | #8 | ||
| 
 | |||
| Klarade millennium-buggen | 

Ju tyngre ljuddämpande material desto mer dämpar det, och desto dyrare är det att köpa.
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |