FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej,
Jag är i startgroparna av att flytta till Göteborg och jag är nu ute efter en lägenhet, och främst förstahandskontrakt. För tillfället letar jag lite andrahandskontrakt via blocket och har även lagt ut en annons där, men jag hoppas på att kunna hitta förstahandskontrakt lägenhet på något sätt. Jag har varit inne på boplats.se (Boplats Göteborg) och sett en del intressanta lägenheter, men för att öka mina chanser så söker jag altså fler alternativ. Har ni några tips på vart man ska vända sig? Med vänliga hälsningar, Johan Eliasson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att få lägenhet lagom centralt är nästintill omöjligt, antingen får du köpa en eller bo långt utanför om du ska ha en snabbt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så; Känner någon till några fler företag än Boplats Göteborg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns en bok på biblioteket som listar privata hyresvärdar i Göteborg, de är värda att kolla upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dock får jag vänta tills jag befinner mig i Sverige isf ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gå in på GP.se och kolla bostadsannonserna. Du borde hitta annonser från några förmedlare som tar en slant för att förmedla en lägenhet. Nästa alla hyresvärdar alla lägger ut lediga på boplats men en del privata använder sig av förmedlare.
Att få en lägenhet i närheten av centrum kan du nästan glömma om du inte har bra kontakter eller köper en lya. Önskar dig lycka till! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |