FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, ska alltså ha något kraftig men har inte så stor budget (15000 kr) så jag funderar på en microserver från mullet.se
Tänkte mig denna: http://www.mullet.se/?product_id=217087 Vad är skillnaden på en vanlig och en micro egentligen? Red gärna ut detta för mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad menar du med "micro", Supermicro? Supermicro är en tillverkare av servrar.
Vilka servrar menar du med "vanliga" servrar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om du syftar på skillnaden mellan Supermicro och en vanlig dator som du väljer att använda som server, så är det stor skillnad - men du får nog ta och specificera bättre vad du menar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jaha okej jag har alltså gått och trott att microserver inte är ett märke utan en sorts server. *facepalm* Så då är det bara så att just märket microserver är billigare är tex HP, Dell förstår jag?
Då kanske jag kan formulera om frågan och undra varför jag ofta hör kritik mot microserver? Dålig kvalitet på dem eller? Någon med erfarenhet? Sorry för stolligheten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Menar du Supermicro när du säger microserver?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja...fan! blev fel igen =)
Så, sista gången nu förhoppningsvis, erfarenhet av Supermicro-servrar!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Personligen så har jag bra erfarenheter av Supermicro, dock så är dom inte lika snygga som HP eller Dell!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har inte haft några problem med Supermicro, kör sådana som dedikerade servrar till kunder men har inte varit något problem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Okej tackar för svar, då blir det en sådan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns fler trådar om jämförelse mellan Supermicro och andra märken. Det mest konkreta vad jag minns i en av dom är att PRQ förklarar att dom har statistik på fel över deras kunders maskiner och då är Supermicro klart värst av märkesmaskinerna. Men det kan ju bero på fler orsaker.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|