FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Att blocket är herren på täppan råder de ingen tvivel om men hur ser deras utveckling ut, vilka funktioner tror ni kommer dyka upp, vilka skulle ni vilja se på morgondagens annonsmarknader?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle vilja se detaljerade produktspecifikationer som följer en slags mall för alla olika typer av produkter.
Istället för att skriva "hej, jag vill sälja min gamla laptop, den har 2ghz, 1024ram och är jääääättebraaa" så vore det bättre att annonsören får fylla ut ett formulär som presenterar informationen lite som prisjakt. Alt. att detta hämtas från något register om man fyller i modellnr. Självklart är detta svårt att implementera för alla olika produktkategorier, men det skulle funka på en del av dem ![]() edit: detta skulle även möjliggöra för compare-funktioner ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Bättre närhetsprincip, dvs letar jag skridskor till mina barn så vill jag inte få upp annonser 20 mil bort. Söker jag en ny bil så kanske jag kan tänka mig att åka 30 mil.
En tanke som jag har haft är ett annonsforum med API till lokala hemsidor. En huvudsida som visar alla annonser med lokala hemsidor visar enbart sina annonser. digitalUnits ide är god men jag tror inte man når den vanliga folkmassan då dvs de som vill kunna kasta ut en annons snabbt och enkelt. En annonsmarknad för överskott hos företagen och då ska enbart företag få annonsera. Krav är att priset ska var under x % av nornalt pris etc. Där kan man lägga in digtalUnits idéer. Överskott för byggföretag dvs de har material kvar som de kan sälja billigt istället för att behöva frakta bort och ställa som lagervärmare. Maillista där man skriver in vad man är intresserad av och det kommer ett mail när ett sån annons kommer in. Även annonsörer kan se vad folk söker? Det ska vara enkelt att lägga in annons och enkelt att söka efter annons. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|