FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Spelar det in hur stor trafik du har på din sida för din placering i serpen?
Om ja, skillnad jämfört med länkar eller pagerank? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns igen som vet säkert. De flesta säger att det inte spelar någon roll.
Själv tror jag inte heller att besökarantalet har någon direkt inverkan på en webbsidas ranking. Däremot skulle jag säga att det spelar roll hur många som klickar på dina inlänkar och din länk i serpsen. Men även det påståendet är kontroversiellt och det finns många, många, många seo-experter som skulle säga emot mig här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Google kan ju, om de inte redan gör det, använda Google Toolbar och Google Analytics för att förbättra/försämra webbsidans ranking. Eller räkna tiden hur lång tid det dröjer innan besökaren klickar tillbaka till söksidan. Det senare tror jag de använder. Kanske det första också, men kanske lite för kontroversiellt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
okej. Verkligen frustrerande det här med google och att man aldrig riktigt vet hur dem tänker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad finns det för belägg för att trafiken skulle ha någon betydelse?
Finns det någon som gjort något test? (litet som stort) Personligen tror jag inte att det är en faktor som Google använder sig av. Visst att de har verktygen att kunna mäta en väldigt stor det av trafiken på nätet, men jag ser inget som tyder på att de faktiskt gör det för att avgöra placeringen i serpen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|