FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har planer på att starta ett community och tycker att Ning.com verkar vara en rätt bra lösning. Är det någon som har erfarenhet av att använda deras tjänst?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ning fungerar utmärkt och man slipper mycket huvudvärk i och med att man inte behöver ha egna licenser, servicem backup etc.
Men du kan inte ha egen domän och du tjänar inte heller några pengar på annonser på sidan - om du inte väljer att betala en massa extra per månad. $8 för att ta bort länkar, $20 för att sköta dina egna annonser, $5 för din egen domän samt kanske $10 extra för mer utrymme blir sammanlagt över $40 per månad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Claes, har du provat att använda deras premumtjänster och vet om det funkar utan problem?
MMC - från början får man 10gb utrymme och 100gb trafik så det bör väl räcka ett tag. Man kan köpa till extra utrymme och trafik senare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
@Thir13teen:
Nej, men jag utgår från att det säkerligen fungerar helt felfritt. Om jag minns rätt har Ning fått 44 miljoner dollar i riskkapital och bakom står bland andra Marc Andreessen som var med och uppfann Netscape Navigator förra årtusendet (enkelt förklarat). Jag tror nog Ning fungerar perfekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |