FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
En 2.5 sata disk som suttit i laptop vars moderkort stuckit. Kunden vill få ut informationen från disken. Köpt en converter på webhallen som kan koppla upp den till USB. Disken spinner upp men det är också allt som händer. Någon som har bra tips? Tackar /R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
1. Sätt in i en annan laptop för att se om den bootar upp.
2. Prova en annan converter. 3. Skicka på reparation till ett professionellt bolag. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
1b. sätt den internt i en annan dator (vilken som helst med sata) kontakterna är de samma för 3.5 tum som 2.5tum.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Har filsystemet blivit sönder traschat, så kan du PM:a mig, det går och återskapa det också med rätt mjukvara. Kör dock inte checkdsk eller labbar för mycket, utan börja med att göra en sektor backup av hårddisken, så fort du får access till den, även om du inte ser filerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Finns lite program för återskapning.
Man brukar oftanst inte behöva se disken för att de ska funka. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
googla upp easyrecovery professional från ontrack data recovery, borde finnas på isohunt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, tack för tips.
Om jag behöver skicka den till nåt recovery företag, vart vänder jag mig då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
www.ibas.no Dom kör ut och hämtar disken personligen och är ett av världens mest omtalade på dataåterställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||