FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har ett bra tag fakturerat mindre belopp utan att kolla kunden men efter ca ett år märker man att ungefär 10% inte betalar, hjälper inte ens med inkasso.
Nu kollar jag även kunder som ska faktureras på 50 kr, och det är helt sjukt. Varannan har betalningsanmärkningar, skickar fel adresser med meningen för att slippa motta faktura, skriver med meningen fel personnummer osv osv. När man sedan nekar sådana kunder att handla på kredit, blir de helt ifrån sig ![]() Sista kunden jag nekade idag hade 703 betalningsanmärkningar och han tyckte det var konstigt att vi inte levererar tjänsten ![]() ![]() ![]() Jag har under en tid själv haft problem med ekonomin, men jag utfick aldrig ifrån att köpa när jag visste att jag aldrig tänker betala. Hur tänker de som bara köper en massa och i förväg vet att de kommer slänga fakturan? Jag fattar inte det, hur kan de sova sedan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har flera person (ca 6st) med många betalningsanmärkningar som försöker beställa saker av oss. Vår erfarenhet är att de som har betalningsanmärkningar och som verkligen vill ha produkterna beställer så gott som alltid mot postförskott.
När vi får en beställning och det finns flera betalningsanmärkningar så erbjuder vi förskottsbetalning med 10% rabatt för att vara snälla. Det är bara en gång som kunden tackade ja och har betalat fakturan i förskott. Alla andra gånger så har de inte ens hört av sig. Fick in en beställning idag från en tjej som har försökt att beställa flera gånger av oss. Första gången hon beställde (i början av maj) var det bara en betalningsanmärkning men nu är det 9 st. Det "roliga" är att hon har försökt att beställa från flera av våra butiker, ovetande om att att det är samma företag som står bakom dessa. Förmodligen har hon suttit detta i system, dvs beställa utan att göra rätt för sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Personligen förstår jag mig inte på företag som nekar kunder som har en betalningsanmärkning. Jag menar det räcker för att inte kunna få köpa på faktura eller köpa på avbetalning.
Den betalningsanmärkningen kan ha uppkommit hur somhelst tom av fel. Ligger den där så försvinner den inte även om man kommer fram till att det är ett fel som har blivit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hehe ja jag fattar inte hur folk tänker? Kan du inte betala så beställ inte ganska enkelt men nej:P
Hade en som hade beställt produkter för 6766 kr på faktura naturligtvis så ville jag kolla upp henne innan jag skickade iväg något. 109 betalningsanmärkningar med sammanlagd skuld på 324 000 kr??? bad henne betala med kort eller förskottsbetalning hörde inget mer från henne... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
men de som kör bara gör en auto kontroll bryr sig inte om summan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
mm
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Det finns gott om människor som inte kan skilja på rätt eller fel, eller som helt enkelt har slutat bry sig.
Det är trist, men man får försöka att bara ignorera dem. Ser man det från den positiva sidan så innebär alla knäppa kunder att man alltid har roliga anekdoter och historier att underhålla med på middagar och fester. Tack vare kundtjänsten så har man material som skulle göra en professionell ståuppkomiker avundsjuk. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förlåt om detta inte har riktigt med inlägget att göra men om en skuld är betald, försvinner inte då betalningsanmärkningarna efter 3år?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
|