FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Är i startgroparna med ett nytt community. Har givetvis nyttjat MSN's fina verktyg att kunna importera ens kontakter och gör som Playahead, bjuder in dessa till min sida. Rent tekniskt är det inga problem. Men juridiskt... Vad gäller? Är det en inbjudan sen no more? Eller kan man skicka påminnelser? Någon som har mer koll på lagar och regler får gärna fylla på! Mvh Tech24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett automatiskt utskick i formen av "Din kompix Xxx vill bjuda in dig till communityn yyy" är spam. Varken mer eller mindre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Facebook har ju gjort så att man kan leta efter vänner på communityt genom att ange exempelvis en GMail eller MSN. Då hittar man alla i adressboken från respektive sida / program och kan välja att lägga till dem som vänner. Den massmailar dock inte ut något till ens listor, vilket enbart känns bra och seriöst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har tidigare varit i kontakt med Microsoft angående just detta.
Enligt deras jurister ser dom gärna att man använder funktionerna i de syftet att bygga upp sitt nätverk. Dock är dem inte alls med på att du använder deras bild. De va vad dom sa till mig, sålänge man inte använder deras logos är de okey. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jäkla otyg är det i alla fall, får några mail i veckan om att jag ska bli medlem på dvs. sajter och kommer aldrig bli det pga ett mail. (Oftast "rekommenderat" av folk på msn som jag knappt känner...)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Men det är ju då din användare som skickar ut inbjudningen, så det är väl inget problem för dig? (du tillhandahåller bara verktyget)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Hmm, detta diskuterades i en annan tråd för inte så längesedan, jag undrade samma sak, alla verkar dock ha olika åsikter om det är lagligt eller ej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Hyfsat ogillat är det utan tvekan.
Men site ägarna tjänar en del på det. Varit mycket hit och dit på den fronten. Förvånad att M$ gått ut med den info som ovan skrivet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
hmm, kalla mig okunnig om ni vill men menar ni alltså att microsoft har ett färdigt verktyg att använda sig av på hemsidan för att skicka ut dessa mail?
Vart hittar man det i så fall ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Sajter som skickar ut sånt hamnar automatiskt i min personliga blocklista äver sajter att inte besöka och får oftast en anmälning hos KO också. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|