FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kort bakgrund:
Sajten jag är med och startar (och har utvecklat själv) är http://www.familjedagboken.se, som är en familjecommunity med inriktning på fotoalbum och bloggar (inte olik bilddagboken.se, men med en annan målgrupp). Vi hoppas att det ska bli en självklarhet för barnfamiljer att ha ett konto hos oss, där enkelt kan berätta för bekanta om sin vardag med hjälp av foton och blogginlägg. Med det sagt tar vi väldigt gärna emot synpunkter på hur ni upplever sajten (design och usability) och om ni har några förbättringsförslag. Tack på förhand! /Jakob |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Verkligen bra. Mycket bra inspiration nu när jag skall börja jobba på dagboken.se
![]() Enda saken som jag tycker är tråkigt att man inte har utnyttjat mer headern på sidan. Loggan finns där, men sedan känns det ganska tomt där. Tycker annars att det finn sför mycket reklam som stör när man surfar på sidan. En parantes: "...utlottningen av en Canon". Tävling är en sak, men lottning är inte tillåtet direkt om ni inte har tillstånd från lotteriinspektionen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för ditt svar!
Angående headern så håller jag med dig. Nu i början så kommer vi lägga in en enkel illustration som visar hur sajten fungerar, sen får vi se vad som passar bra att ha där uppe. Bra kommentar ang tävlingen... det hade vi inte tänkt på. PS. Vad är dagboken.se? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Ja, kanske bättre att ni gör om det till någon sorts tävling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Såg riktigt bra ut! Ni såg dessutom ut att redan ha fått lite trafik. Grattis!
Några kommentarer: 1. Headern som redan har nämnts är lite tom. 2. Sidan är inte helt intiutiv. Även för mig som van webbanvändare tog det några sekunder att "ta in den" vilket det ju helst inte ska göra. Världens mest framgångsrika sidor är ju oftast de enklaste även om designen då får lida lite. (Kan avhjälpas med hjälpa av ovan nämnda illustration i headern) 3. Också jag tyckte att det kanske var lite mycket reklam. Kanske kan ni spara in lite på reklamytan och försöka hitta andra sätt att tjäna pengar eller placera reklamen närmare innehållet? 4. Footern är kanske inte det absolut viktigaste på en sida men den var ruskigt underutvecklad om man jämförde mer resten. Keep up the good work! Edit: Läs gärna tråden i Företagsamhet, juridik och ekonomi om just utlottningar om du vill veta mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller med, det funker säkert lika bra med mycket reklam men jag tror nog att många blir lite tveksamma att vara inne mycket på en sådan sida.
Kör någon sms-betalning eller så kanske istället för intäkter? Sedan så undrar jag om det inte är bättre att lägga inloggningen högre upp på sidan eller kanske rentav i headern? Det är alltid snyggt med en inloggningsruta till höger i headern. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Snygg. Synd bara på så bra sida att ni har valt ett omöjligt segment. Det går tyvärr 28 familjesidor på dussinet. Svårt att konkurrera med Familjeliv.se och nu även t.ex. Family.se. Jag vet, har försökt i några år nu
![]() Men men, man skall aldrig ge upp! Har man en idé så skall man köra sitt race. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Inget är omöjligt. ;-)
När det gäller Familjeliv så ser jag inte dem som en konkurrent. De har ett suveränt forum som gör att besökarna hänger där, men saknar ett bra bildgalleri. Inte heller i deras nya Beta så har de gjort någon framryckning där. Family.se är en nödlösning som snarare visar på att intresset är stort, men jag tycker att vi har en annan nivå på det vi erbjuder. Vi får se om ett år vem som har rätt. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Ser bra ut, lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker det ser väldigt fräscht ut!
![]() "Boxarna" och bilderna har dock en för skarp border runt sig, ta t.ex. border: 1px solid #CCC istället. Loggan är för liten eller otydlig, gör den större.. över en större del av headern t.ex. Hover-effekt på tabbarna hade suttit fint ![]() Kompressionen på bilderna verkar enorm (iallafall på thumbnailsen), förbättra den! Domänen är kanske lite för lång, dock lätt att komma ihåg. Lycka till! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|