FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har provkört vBulletin och PhpBB ett tag nu och upplever att dom är lättarbetade.
Men om man tittar på PhpBB så finns det mycket ad-ons till detta forum det finns inte riktigt lika mycket till vBulletin. Ni som kör dessa forum upplever ni några problem med dem? Vilket ska man välja att köra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har aldrig använt vBulletin men använder phpBB sedan några år tillbaka. Jag kan inte se något som är dåligt med den koden, för mnig har det alltid funkat bra och är ganska lätt att anpassa det till egna behov.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kör ett phpBB-forum och det fungerar smärtfritt än så länge. Har väl varit en del säkerthetsbuggar tidigare och det var en del forum som hackade. Men jag tror det är bra där nu även på den fronten.
Som du säger så finns en mängd moddar att installera och det mesta fungerar bra. SEO-anpassningen är enkel med url_rewrite, sitemaps, meta-taggar, titlar osv. Fördelen med att köpa en licens från t ex. vBulletin är att man kan ställa lite högre krav om något går fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Phpbb fungerar utmärkt och det använder jag personligen men jag surfar hellre på ett vBulletin forum!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Guest
|
Är vBulletin bättre än SMF?
|
||
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tackar Tobab, jag får sätta upp ett test forum nu och prova lite.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|