FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan!
Har ett litet problem, min hemsida ser olika ut beronde om mar går in på www.min-domän.se än om man går in min-domän.se. Eller rättare sagt att min iframe reagerar olika beronde på vilken adress det är. Det kanske låter skit konstigt men det är så jag har uppfattat det. Jag använder ett javascript till iframen så att den ska ändra höjd efter innehållet, men den funkar bara som den ska på "www"-adressen. Man tycker ju att det inte borde vara någon skillnad. Och säg inte att jag ska sluta använda iframe.. jag vet, det suger. Men jag kan bara html, även fast jag är lite newbie på det också. Scriptet i HEAD: Kod:
<script type="text/javascript"> <!-- function resize_iframe(){ document.getElementById("iframe").height="" // required for Moz, value can be "", null, or integer document.getElementById('iframe').height=window.frames["iframe"].document.body.scrollHeight } // --> </script> Kod:
<iframe name="iframe" id="iframe" frameborder="0" scrolling="no" src="site/start.html" width="518" onload="resize_iframe();"></iframe> Någon som vet vad felet kan vara? För er som vill testa: http://www.cojoshop.se http://cojoshop.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ett tips är att du ska försöka lära dig hur div´ar fungerar.
Dom ändras i höjd beroende på innehållet. <div style="height:800px;width:300px;background-color:#000000;color:#ffffff">hejsan</div> där är en div, nästan som frame, fast bättre, sätter man ingen height så ändras den automatiskt efter innehållet. Så om du tex gör så här fast utan height: <div style="width:300px;background-color:#000000;color:#ffffff"> <div style="float:left;width:300px">Hej</div> <div style="float:left;width:300px">rad2</div> <div style="float:left;width:300px;margin-top:100px">rad 3 långt ner</div> </div> det är vad ja kan förklara som lättast och kort, men läs mer på www.webdesignskolan.se edit****** när man skriver style så är det som css fast utan en css fil. inte det bästa svaret jag kunde ge dig, men att använda frames och javascript gör det mycket svårare för dig. och nu läste ja tråden tydligare och insåg hur meningslöst mitt inlägg var. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
okej... en fråga bara. Hur får jag innehållet att öppnas inom en Div-tagg?
till exempel om jag klickar på en länk. Vill inte att själva index-filen ska laddas om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Antingen har alla divar med innehåll laddats in från start och det visas/döljs med hjälp av Javascript, eller om det är dynamiskt innehåll i det som ska kunna växlas emellan så är det läge att läsa på om AJAX.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mitt förslag är att låta www.*.se redirektas till *.se eller tvärtom.
Det har antagligen inget med iframen att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ditt script blir troligen blockat p g a cross-domain-scripting då sidan kör cojoshop.se och iframen kör www.cojoshop.se.
Pröva att sätta om så att båda är samma genom: Kod:
document.domain = "cojoshop.se"; |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|