FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Har sett att det är många sidor som har en sån här lösning på sina bilder http://www.wayoutwest.se/fotoalbum/fototavling-2007. Klickar man på en bild så blir resten av sidan mörkare och på olika sidor av bilden så kan man antingen navigera framåt eller bakåt. Jag skulle också vilja ha en sån här lösning till min sida. Någon som vet vad den heter, antar att det är en färdig lösning eftersom så många har den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den sajten du hänvisar till kör Lightbox (javascript). Det finns några olika varianter, men den jag nämnde är förmodligen vanligast.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej tack, jag har ytterligare en fråga angående detta, när man låter användare ladda upp bilder så kan de ladda upp bilder i storlekar på kanske 3000x4000px och i denna storlek vill man ju inte visa bilderna på webbsidan så finns det något bra "skalningsprogram" för bilder? och vad är normalt att skala ned bilder till för att det ska "gå bra att visa dem i användarens webbläsare" ? Jag använder mig utav php.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Finns massvis med funktioner till Highslide JS. I highslide JS config så kan du även bestämma hur stora bilder som får laddas upp och i vilken storlek de ska visas i (dvsa att den skär ned bilderna automatiskt), |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Har själv en kommerciell licens för all min verksamhet av HighSlide och är nöjd. För HighSlide gäller att om din sida är den minsta lilla komerciellt orienterad så skall du betala! För att skala ner bilderna vid uppladdning msåte du ha ett script och här beror det på om du vill ha php eller asp ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill som sagt att man att man ska skala ned bilderna så att man inte skickar så tung trafik så att bilderna laddas snabbare och det hela drar mindre bandbredd, går detta att göra i HighSlide eller måste jag då skriva ett script i php?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|