FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kommer inte åt den Svenska delen av Google AdWords eftersom jag har ett Amerikanskt konto, det är därför jag frågar.
Ja precis som rubriken lyder, har Google AdWords börjat med det i Sverige än, att man kan ladda upp en reklamfilm och få den visad i t.ex. TV4 för ett överkomligt pris? Här i USA kan man annonsera i dom flesta Radio och TV kanaler via Google Adwords, hur smidigt är inte det? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
överkomligt pris! vad betyder det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men här är en del som går att annonsera i genom AdWords: A & E Network ABC Family ABC Family (West) Altitude Sports and Entertainment AMC Animal Planet Animal Planet (West) BBC America BET - Black Entertainment Television Biography Channel Bloomberg Business Television Bravo Cartoon Network CNBC CNN - Cable News Network CNN Headline News College Sports Television Comedy Central Country Music Television Current TV Discovery Discovery Health Discovery Home Discovery Kids Discovery Times Channel Do-It-Yourself Network E! Entertainment Television ESPN ESPN Classic ESPN News ESPN University ESPN2 Fine Living Food Network Fox News Channel Fox Reality Channel Fox Soccer Channel Fox Sports Bay Area Fox Sports Detroit Fox Sports Midwest Fox Sports North Fox Sports Northwest Fox Sports Pittsburgh Fox Sports Rocky Mountain Fox Sports South Fox Sports Southwest Fox Sports West Fuse FX Networks G4 - Video Game Television Golf Channel Great American Country GSN - Game Show Network Hallmark Channel Hallmark Movie Channel History Channel History International Home & Garden Television ION Television Lifetime Lifetime Movie Network Madison Square Garden Military Channel MSNBC MTV - Music Television MTV2 - Music Television National Geographic Channel New England Sports Network NFL Network Nickelodeon Nickelodeon (West) Outdoor Channel Ovation TV Oxygen Sci-Fi Channel Science Channel Sleuth SOAPnet Speed Channel Spike TV Spike TV (West) SportSouth Style Sun Sports TBS - Turner Broadcasting System Tennis Channel TLC - The Learning Channel TNT - Turner Network TV Toon Disney Travel Channel truTV TV Games Network TV Guide Network TV Land USA Network Versus VH1 - Video Hits One WE - Women's Entertainment Weather Channel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Spännande
Jag har inte hört talas om att det finns i Sverige, men jag kan kolla med våra kontakter i Dublin. Men de nämnde inget om detta i förra veckan på Google Academy i Stockholm som de launchade så jag misstänker att vi i lilla svedala får vänta till sist som vanligt. Nyheterna de kom med gällde mest Adsense och mobilsök. En annan kul grej som de tydligen har i USA är att man kan köpa överblivna annonsplatser i tryckta tidningar vi auktionsförfarande och den är i Betastatus den med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tror ni inte att jag precis efter jag postade förra inlägget fick ett tackmail för deltagandet i Academy och där tryckte de på ett par verktyg som de uppmanar oss att använda.
Jag lägger upp dem nedan så kan ni få ta del av dem om ni inte redan har dem Google Trends http://www.google.com/trends Google Translate http://www.google.com/translate_t |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Detta finns inte i Sverige ännu och troligtvis dröjer det ett bra tag innan vi kan se det.
Men det är onekligen intressant att Google siktar på att göra Adwords modell till en komplett marketing-plattform. Jag undrar hur det ser ut om 3-5 år. Offtopic Trends och translate är väl inga nyheter som det skrevs i brevet? Tyckte för övrigt att det var trevligt med Academy men syftet var lite väl tydligt. Påverka annonsörerna att återuppta innehållsnätverket. Jag misstänker att Google tappar en hel del på att seriösa annonsörer som standard väljer bort detta så något måste de ju göra. Hoppas på fortsatta förbättringar i optimeringsmöjligheterna där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De kan inte säga något om eller när detta släpps i Sverige
Men jag fick i alla fall en länk för er som vill titta på detta http://www.google.com/adwords/tvads/ Och det är väl bra att vi alla hinner att lära oss tills de eventuellt släpper tjänsten även här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
När det gäller Adsense så tyckte åtminstone jag att Åsa från Google visade på ett bra sett hur man kan optimera och följa trafiken på Adsense, dock så är undertecknad inte proffs på Adsense. Hur många egenanvändare tror du missar att opta ut Adsense när de reggar Adwords i procent ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|