FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag söker efter ett redovisnings/bokföringsprogram som har stöd för projekt och projektbudgetar. Klarar programmet även fakturering etc är det en bonus, men det är inte nödvändigt.
Är också på jakt efter ett löneprogram, utan tråkiga begränsningar på 10 anställda eller liknande. Vore väldigt bra om löneprogrammet kan hantera betalningar under 1000:- och förstå att inte räkna ut soc avg. på detta, och automatiskt räkna ut soc avg på hela lönen om den vid ett senare tillfälle överstiger 1000 kronor under ett år. Windows i första hand, men en leverantör som erbjuder sina program även för Mac har en gigantiskt fördel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Lönehanteringen sköts av ett speciellt löneprogram som kan interagera med Admin 1000 det finns åtmindstonde 3-4 varianter av löneprogrammet så man behöver kika på de specifika egenskaperna för varje innan man tar beslut om vilket som passar bäst. VISMA har bra support och man kan teckna serviceavtal (som jag alltid har haft hos dem), jag kar kört admin 1000 i 9 år nu och är mycket nöjd, det finns en vriant som heter admin 2000 som innehåller offert och beställning till leverantör oxo. Det finns ingen begränsning på antal bolag utan man kan köra hur många som helst. Det finns ett antal tilläggsmoduler om man växer, som koncernredovisning, speciella tillägg för redovisningsbyråer m.m. Man kan bygga egna tilläggsmoduler om man skaffar deras API (finns 3 varuanter). Jag tycker det är ett mycket bra alternativ, jag har i övrigt testat Hogia, Mamut, XOR, Hansa, BL (Björn Lindén) och de är inte i närheten av den enkelhet i hantering eller funktionalitet som admin 1000 har. Man kan dock tycka att de har en något gammal layout på sitt system men det är inget som stör mig, när man kör affärssystem/ekonomisystem så är det funktionen som är det viktigaste inte layouten på programmet. Löneprogrammet måste man uppdatera varje år för reglerna är olika för varje år, så det är något man inte kommer undan. http://www.vismaspcs.se/ Visma Lön 100 (1-3 anst) kostar 690 kr, förljande år 690 kr per år Visma lön 300 (1-20 anst) kostar 2990 kr, följande år 2190 kr per år Visma lön 600 (1-30 anst) kostar 4990 kr, följande år 3290 kr per år Admin 500 med serviceavtal kostar 5680 kr första året och därefter 1790 kr per år Admin 500 utan serviceavtal kostar 3890 kr första året och därefter 0 kr per år Admin 1000 med serviceavtal kostar 8980 kr första året och därefter 2490 kr per år Admin 1000 utan serviceavtal kostar 6490 kr första året och därefter 0 kr per år Admin 2000 med serviceavtal kostar 14990 kr första året och därefter 4090 kr per år Admin 2000 utan serviceavtal kostar 10900 kr första året och därefter 0 kr per år Det finns även fler varianter men detta är ett axplock. Själv har jag Admin 1000 med serviceavtal och är mycket nöjd med det programmet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur är det med fortnox? Någon som kan dela sin erfarenheter av detta?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|