FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Halloj allihopa!
Vad skulle ni värdera en sida med välbyggd kod, 1200 registrerade medlemmar, den har varit uppe i 3 månader och dragit in lite över tusen kronor, 700 killar, 500 tjejer, ingen marknadsföring lagd på sidan. Väl inne på Communityt kan man göra som på de flesta andra mötesplatser. Blogga, lladda upp bilder, skriva i gästböcker, maila, ge varandra lite roliga prylar så som hjärtan och rosor. Man kan även ta sig en diskusion i något utav forumen. Eller kanske bara söka på någon speciel medlem... På sin profil kan man ha både bilder och musik och man kan även joina olika team/grupper och skapa egna. Detta och mycket mer, vad skulle ni värdera detta? B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ingen aning.. designen kan ju vara värd 1kr eller 10.000kr..
blir ju nyfiken, länka istället ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi pratar stilren, riktigt proffsig och snygg design,
inget som är gjort i "paint-stilen". Vill dock inte länka något utan vill utifrån det jag skrivit få ett litet humm om vad ni tror/tycker. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Den är värd det du kan få den såld för. Och baserat på intäkterna kanske du kan få 5000:- för den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grazzy tveksam till din värdering av 5000kr då endast koden och designen bör vara värd mer om den är utförd på det sätt han beskriver den. Sedan har han 1200 registrerade användare utan vidare marknadsföring och det är ju inte så farligt.
Sen vet jag inte så mycket om din community julian men om jag målar upp en bild i huvudet kan jag tänka mig att du får minst 25k av rätt köpare. (kan vara mer eller mindre) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så kändes lite lamt med 5000:- .. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
.. baserat på intäkterna.
Designen vet vi ju inget om. Skulle säga att väldigt mycket handlar om tillväxtpotentialen. Är det en sida för strutsuppfödare i Danmark där det finns 1200 aktiva aktörer känns det inte så hett. Är det däremot en sida som är generell och den har lyckats skapa 1200 medlemmar på 3 månader kanske det kan bli något på sikt. Jag vidhållet dock att värdet är det man får vid en försäljning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
bransch så snackar vi riktad marknadsföring så det skriker om det. Att ha 1200 random ungdomar som signar upp på alla sidor de hittar och sedan inte använder sajten så känns det som de kvittar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Om han har alla tolvhundra och tjänat ett par tusen så är det nog inte en så lönsam nisch. Men visst, du har en poäng faktiskt ..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |