FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick i förra veckan tillgång till valfri leverantör i stadsnätet, Valde då Banhof som leverantör
och när jag kollar hastigheten så får jag följande värden på en 100/100 tjänst TCP nedströms : 22.36 Mbit/s TCP uppströms : 31.89 Mbit/s UDP nedströms : 19.33 Mbit/s UDP uppströms : 11.19 Mbit/s Enl deras support så skall jag tydeligen nöja mig med den hastigheten med tanke på avståndet m.m mellan sundsvall och Luleå, Har testat flera olika mätservrar utan att få ngn nämnvärt högre hastighet än detta, Testade lokalt i Lunets nät och fick då en hastighet på 97Mbit/s så det verkar inte vara Lunets statsnät som felar iaf, Funderar skarpt på att byta till T3 eller Riksnet, Ngn som har erfarenhet av ngn av dessa??? kan iof få alltele med men vill ej ha dem pga att dom svarar aldrig i telefon eller på mail.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Avståndet ska inte spela någon större roll, är väl mer att dom inte har ledig kapacitet.
Dock så kan det bli dåliga värden på TCP på längre avstånd, prova skapa flera sessioner eller något för testa om det bli bättre. Dock på UDP bör du få fullt alla fall. Och använd inte tptest utan ladda ner någon större, prova dra ner http://alpha.patrikweb.net/100M Dock så sitter bara den burken på 100Mbit port men den går inte full så du bör ju få kunna få närmare 100Mbit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi kör Bahnhof här på jobbet, och det är inga problem med hastigheten i allmänhet, däremot har vi problem med hastighet mot Telia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det vet jag ingenting om, det här problemet har vi haft i åtminstone ett halvår.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Bahnhof begränsar hastigheten till Telia för dom vill inte betala för trafiken.
Telia har inga kunder med någon upload där är problemet, sedan är det billigare att skicka trafiken till USA och tillbaka till Telia än ha betald peering med Telia i Sverige |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
root@NETZA:~ # wget http://speedtest.bahnhof.se/100M.zip -O /dev/null 14:46:06 (5.28 MB/s) - "/dev/null" sparad [105906176/105906176] Så fick inte max där ens, dock är deras speedtest server rätt full oftast så är ändå ett dåligt test. Testade dra hem från ett annat ställe för att se att att det inte gick fullt till den server: 14:49:27 (10.94 MB/s) - "/dev/null" sparad [104857600/104857600] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
så det vart en klar förbättring.. Ett extra plus är ju att man även kan få fasta ip adresser ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|