FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har kämpat länge nu med en div som jag vill sträcka ut över hela sidans höjd. Jag har en blå bakgrund och en fixerad bakgrundsbild med fast storlek (no-repeat). Mitt på sidan har jag en innehålls-div som skall sträckas ut till sidans nederkant. När det är mycket innehåll är det inga problem eftersom jag då får "rullningslister" . Hur kan jag få den vita boxen att sträcka sig til botten utan att jag får rullningslister (när det är lite innehåll)? Sidan jag jobbar med finns här: http://www.enjoyevents.se/aktiviteter Den är utan innehåll, så jag vill ha den vita helt ner. Kolla någon av de andra länkarna i menyn med mer innehåll så bör ni förstå hur jag vill ha det. Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
lägg till:
"float:left; width:710px" i div.content |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har provat många sådana varianter.
Löste det genom att lägga vitt i bakgrundsbilden. Nu är enda problemet om folk har hög upplösning på sina skärmar (större än 600px) så kommer de se blått under, men det får gå. Tack för snabbt svar iallafall... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
detta provade jag och det funkade utmärkt: <div style="float:left; width:712px; margin-left:-1px" class="content"> varför ja la in margin left där är för så de ska vara likadant i IE och FF |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|