FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej!
Funderar lite på en sida som jag gjorde till ett gammal projekt/förening som jag gick med i, där jag tog hand om webbsidan och gjorde designen och kodade i stort sett allting. Nu var det ju så att detta vari början på ett projekt, men det blev aldrig någon riktig/registrerad förening/organisaton/företag utav det hela som det var tänkt, istället gick allt i graven och kvar sitter jag.. 1 år efteråt med en halv färdig sida och en snygg & clean design som vore synd att kasta. Vem har du rättigheterna till designen? Vet ju att det finns lagar som säger att om man är en grupp som arbetat med en sak så har alla rätt till arbetet, men nu är det ju faktiskt så att jag själv gjorde hela designen, är det då också fortfarande så att jag har ensam rätt till mitt verk? Eller gäller lagen även fast det inte var någon officiell/registrerad organisation... Inga som helst avtal finns emellan oss. Så frågan är ju ifall jag fortfarande har rätt till sidan & designen för att utveckla vidare och sedan sälja eller på något annat sätt tjäna pengar på den? Med vänliga hälsningar Patrik |
||
![]() |
![]() |
|
|