FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har använt ett av mina webhotell i ett par månader nu, men ingen faktura har inkommit (trots att jag bör faktureras månadsvis). Är jag skylldig att uppmärksamma webhotellet om det, eller hur fungerar det?
Tack i förväg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är ditt ansvar att betala dina skulder och en faktura är egentligen bara en påminnelse om att du har en skuld att betala. Så kort och gott är det ditt ansvar att meddela webbhotellet om att du inte har fått någon faktura.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
HenSod har rätt. Deras krav kvarstår även i tre år. Om du skulle ha "tur" och få "gratis" webbhotell och de sedan upptäcker felet så kan det dimpa ner en faktura på 36 månader i efterhand.
Det enda som är värre än att få en felaktigt saltad faktura, är att inte få någon faktura alls. Det ligger alltså i ditt intresse att informera dem om att du inte har fått någon faktura. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok, tack för snabba och tydliga svar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|