FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Satt och spånade lite om vilka mätbara parametrar som påverkar värderingen av en sajt. Skulle vara kul att höra er input om detta, mer eller mindre genomtänkta. Brainstorma!
För att sätta igång tråden:
Bra eller dåligt? Vilket går bort, vad saknas? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De tre primära är:
- Intäkter - Utgifter - Tidsåtgång för att hålla siten igång Resten är sekundärt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Potential till intäkter är ganska viktigt. Finns många siter där ägaren inte har koll på Adsense, affil och liknande där en erfaren förvaltare kan öka intäkterna med 400-1000% på någon månads arbete.
Så potential till intäkter skulle jag vilja lägga till MrHandleys lista samt immateriella och materiella tillgångar i form av lager, inventarier, maskiner, domännamn och mjukvara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så kanske
- intäkter - utgifter - arbetsintensitet - tillgångar - potential - prevalens De första 4 är mätbara medan de sista 2 handlar mer om magkänsla, samt kunskap så klart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag anser inte "potential" vara en mätbar parameter. Men jag håller med, hittar man ett guldkorn som kräver minimalt med puts för att bli skinande så är man ju mer intresserad. Men det är ändå inte en mätbar parameter.
Tillgångar var så självklart att jag glömde det. Tack Dan! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|