FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min far har tidigare haft en hemsida hos Surftown.
Denna har han haft i 12 månader och ville inte förnya till en ny period. I Surftowns avtalsvillkor står följande: Citat:
I går kom följande mail till honom: Citat:
Jo, förmodligen betalar man detta av rädsla för ytterligare omkostnader som man till synes kan drabbas av! Den laglydige och seriösa kunden vill ju absolut inte hamna i några problem med eventuell tvist, inkasso etc. Hur tolkar Ni andra detta mailutskick? Själv tycker jag att detta ger ett mycket oseriöst intryck. Hur många av deras (före detta) kunder har av rädsla betalat en ny period då dom skickat ut denna formulering? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det där är ju väldigt missvisande, men eftersom de skriver som de gör i sitt avtallsvillkor har du/ni lagen på er sida.
Däremot kryllar det av stavfel och felformuleringar på Surftown då någon halv-dansk har suttit och översatt sidan, och detta är förmodligen något liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tony Westman,
Jag förstår att texten kan uppfattas som missvisande. Men vad den rent faktiskt innebär, är att ifall ni vill förlänga, men ej betalar fakturan i tid, så riskerar ni att det läggs på en påminnelseavgift. Önskar ni inte förlänga, så ska ni givetvis bara strunta i att betala fakturorna, så kommer ert konto att avslutas automatiskt och ingen förlängning sker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det löste sig rätt bra!
Surftown höll med om att formuleringen var missvisande, och tog till sig denna kritik. Man menade att formuleringen endast var till för de kunder som avsåg att fortsätta sitt konto, och då drabbas av extra kostnader. För de som valt att inte förnya sitt webbkonto bara kunde ignorera detta mail, men höll faktiskt med om att det lätt kunde misstolkas. Hoppas att man fortsättningsvis ändrar detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Härligt att höra, Tony!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skulle bara vilja nämna att vi tog åt oss kritiken, och har nu ändrat den gällande texten till något betydligt tydligare.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Bra gjort. |