FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tänkte använda en thickbox för att visa diverse bilder och annat. Tyvärr får jag problem med "padding" och "margin" på mina sidor när jag anänder thickbox. I thickbox.css är "margin" och "padding" globalt satt till "0", och måste väl antagligen så vara för att thickboxen ska funka som det är tänkt, men tvärr verkar det nu inte heller gå att sätta "margin" och "padding" på lägre nivå.
Enda lösningen som det ser ut nu är att antingen bygga om samtliga sidor där thickbox ska köras eller att slopa thickbox och bygga sin egen lösning. Det förstnämnda innebär mycket (onödigt?)jobb och det sistnämnda känns som att uppfinna hjulet på nytt. Jag har inte så speciellt stor erfarenhet av att arbeta med thickbox, och har inte kollat thickbox-koderna speciellt noggrannt, så det finns säkert en bättre lösning, men hur ser den ut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
det är väl en eller två "master-divvar" har jag för mig och då är det väl bara att ändra den globala selectorn Kod:
#thickbox-div, #thickbox-div *, #another-thickbox-div, #another-thickbox-div * {margin:0; padding:0;} |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för ditt svar. |
||