FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi kör framförallt Tradedoubler idag och får in lite pengar på dom. På tradedoubler har vi hamnat i nåt Premium segment där de ansvariga på Tradedoubler har pooler där dom automatiskt godkänner och lägger in kampanjer.
Jag undrar hur det ser ut på andra siter angående sån här funktionalitet? Det är väldigt bekvämt att slippa gå in och leta bland program och ansöka om godkännande osv osv. Dessutom slipper man sitta och klipp och klistra massa kod fram och tillbaka och ta bort och aktivera osv. Hur ser det ut på Zanox, Affiliator, Double, Commison Junction osv? Har dom nåt liknande system? Hade varit kul att testa lite andra nätverk men i.o.m att det går rätt bra på TD och vi som sagt ligger i deras premium system så tjänar man ju ok på dom och att lägga upp "vanliga" annonser hos andra nätverk ger helt enkelt mindre. Undrar också om nån kan tipsa om nätverk som jobbar mer med CPM (Alltså betalt per visning) istället för bara betalt per click/sale/lead? /Ola |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fem program pysslar med det: Autosafe, Diino.se, Femhundring.nu, Fraktjakt och Gratisbio.se. 0,50 SEK - 1,00 SEK CPM |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Well, det är ju jävligt låga siffror per unik visning ändå. På hur lång tid räknas en unik? Jag menar även om det är på en dag och säg att du har 20 000 unika per dag så får man typ 20 spänn.
Tokigt dåligt för att visa reklam för 20 000 pers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hittade inget om hur lång tid det räknas :-/
I deras FAQ skriver dom: Vad är imp (impression)? En imp (impression) är en unik visning av en annons, ett närmevärde till hur många besökare som sett annonsen i fråga. Om samma besökare ser samma annons flera gånger så räknas det fortfarande som en imp. Provision ges för 1000 imps, och krediteras när hela tusental uppnåts. Impressions godkänns endast om annonsen visas på en av reklamdistributören registrerad webbplats. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|