FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Första gången jag känner mig totalt lost på datorer.
Skulle kopiera en fil från ett USB-minne igår, burken hängde sig och dumpade det fysiska minnet. När den väl startat upp igen så existerade inte min ordinarie användare jag brukar köra med, den är väck. Katalogerna för den finns dock kvar. Nån som varit med om liknande och har tips på vafasiken man bör göra nu? Ominstallation är jag inte så sugen på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Systemåterställning brukar vara det enklaste när det händer sånt. Alltså den funktionen som finns under Start > Program > Tillbehör > Systemverktyg
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Hittar inte google något åt mig så får jag väl prova den. Borde väl finnas tredjepartsprogram som hanterar dessa? några tips på nåt ni provat ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Systemåterställning gjord, fungerade inte. Användaren är borta ännu.
Mer tips ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Har även försökt detta.
Öppnat användarkonton i kontrollpanelen, där finns bara en annan användare kvar. Försökte skapa Administratör. Kommer en skylt: "" Det finns redan ett konto med namnet Administratör. Ange ett annat namn "" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du fortfarande kan logga in på burken skulle jag kopiera alla dokument som hör till den försvunna användaren, skapa en ny användare med samma namn och kopiera tillbaka.
http://www.theeldergeek.com/forum/index.ph...showtopic=29224 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Nu fick jag till det, nästan.
Alla nätverks-shares och alla inställningar i program saknas, men det får man leva med. Nu ska jag ut och leta program för att ghost;a c: iallafall, några tips? Får inte kosta allt för mycket heller, helst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Norton kanske?
http://www.symantec.com/sv/se/norton/produ...br&pvid=ghost14 Om man nu inte väljer och ladda ner det vill säga ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|