FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Katt anmäld för skadegörelse
En katt har polisanmälts för skadegörelse på en BMW. Enligt anmälan hoppade katten ner från taket till en carport och landade på bilens motorhuv. --- Vad ska man säga, detta tycker jag är att gå för långt. Hade man vetat att det varit grannens katt, hade man kunnat polisanmäla katten/ägaren och kräva skadestånd, men en katt som inte är "identifierbar" tycker jag är orimligt och slöseri med resurser. [edit] Kan se hur poliserna går omkring o tar fingeravtryck på katterna i grannskapet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En teori: Kanske försäkringsbolaget kräver polisanmälan
(man kan ju tycka att det i så fall borde framgå av artikeln i så fall, men det blir väl inte lika bra story då. Journalisten verkar inte heller ha försökt få en kommentar från den som gjort anmälan) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Löjligt att polisanmäla en katt när det är ägaren som ska stå för det katten förstör. Okej, nu är det lite svårt att kräva ägaren på pengar i och med att de inte vems katten är.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Men detta är inte vilken katt somhelst, många bevis pekar på att det är samma gärningsman (gärningskatt?) som har brutalt misshandlat Thomas städerska...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det ett skämt eller är det på riktigt? Helt galet i så fall!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Galet. Men att man anmälde och åtalade djur var ganska vanligt förr. På medeltiden gjorde man ibland ingen större skillnad på djur och människor. Om en häst sparkade ihjäl en människa så blev det rättegång. Och det var knappast på skämt, utan man tog rättegångarna på största allvar. Vid tidelag så dömdes normalt både djur och människa. Det finns en kul anekdot från frankrike där en herre hade haft sex med sin åsna. Mannen dömdes för brottet, men åsnan friades efter det att flera inflytelserika bybor svurit "att bära vittnesbörd om att åsnan i ord och handling och alla sina vanor i livet har visat sig vara det mest ärliga väsen".
Man åtalade och dömde djur ända in på 1900-talet i många delar av världen. Så katten har tur att den lever på 2000-talet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag läste en historia av denna typ där en sugga och hennes smågrisar hade attackerat och dödat en människa. Suggan dömdes till döden (genom hängning om jag inte minns fel!), medan smågrisarna friades på grund av sin låga ålder... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nu har man då sett allt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väl inte mer än att försäkringsbolaget kräver polisanmälan för att han skall få göra skadeanmälan?
Men det kan ju också vara så att relationerna mellan grannarna på Västra Kennelvägen kanske behöver ett besök av TV3s Grannfejden? Tycker inte man skall tolka in för mycket i en nyhetsnotis, det var ju inte direkt grävande journalistik |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|