FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vår nuvarande hostinglösning tillåter inte wildcards på subdomäner, så jag funderar lite på hur man ska göra.
Enklast vore ju att flytta DNS-hostingen till antingen Loopia eller Binero. Nackdelen med den lösningen är ju att om de går ner och vår hostinglösning fortfarande lever så är sajten oavsett nere. Vad kommer att hända på jag sätter upp både LoopiaDNS och Bineros dns-lösning med samma data, och pekar domänens dns-info på dessa 4 dns-servrar? Jag är inte så kunnit inom DNS, men min gissning är att det kommer att bli knasigt, eftersom SOA inte kommer att stämma. Har jag rätt eller vad är bästa lösningen på mitt problem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vill du ha stabila namnservrar kan du ju köpa in dig på en ren DNS-tjänst t.ex. nsmadeeasy.com och ändra DNS-inställningarna för domänen till den. Därifrån kan du göra inställningar med wildcard i form av samtliga records, 301 redirects och det finns även stöd för uptime-kontroll samt automatisk fail-over till sekundärt A-record (annan IP-adress om primära servern är otillgänglig). De tillhandahåller 5 olika DNS-er så stabiliteten där är enligt min erfarenhet mycket bra.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|