FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Finns det någon som säljer varor genom webshop men vill helst inte ta hand om lager och leverans. Hur löser ni problem? Betala och låta andra göra skitjobbet? Intressant att veta om ni kan tänka er att lägga ut lager, leverans till andra. Vad är fördel och nackdel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vad heter företag? Är det dyrt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man vill leva på sitt företagande är det nog viktigt att ha så låga kostnader som möjligt, och där ingår att ha ett eget lager och fixa logistiken själv. Åtminstone så länge man är liten. När omsättningen är väldigt stor kanske det är bättre att lämna bort detta istället för att anställa någon men det kräver nog att man räknar på det. Jag undrar om det någonsin lönar sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det beror på hur mycket det kostar för olika alternativ, elller hur?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En 'vanlig' lösning är att man avtalar med leverantören att de sänder raka vägen till kunden, fastän det ser ut att det kommer från butiken.
Det fungerar så länge kunden beställer vara/varor från en leverantör. Butiken genererar postetiketter, följesedlar etc och sänder i PDF-format till leverantör - som sänder iväg paketet till kund. Man sparar en frakt egentligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är vettig lösning. Är det många leverantör som gör det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det fungerar om kunden beställer produkter som levereras av en leverantör. Beställer kunden "blandat" så måste det nog gå till butiken först, men å andra sidan... Om butiken beställer 1 produkt från 4 olika leverantörer (för 1 kunds räkning) så blir det fyra fraktkostnader för butiken, så då kan ju likaväl leverantörerna sända det direkt till kunden var för sig.
Men som kund blir man nog förvånad över att få fyra paket... ;) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet att www.eu-terminalen. se men vet inte vad kostnaden är för detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag använder mig av detta systemet.
Förskottsbetalning från kund och fakturakvitto samt följesedel från leverantören ihop med varan. Detta gäller enbart när det inte är montering på varor. Då tar jag själv hem och moteringen sker på verkstad. Fungerar klockrent. Oftast blir frakten på detta sätt också billigare för kunden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|