FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vill bara berätta om min erfarenhet av webhotellet SoftIT (http://www.softit.se)
Vi köpte en sajt som var hostad här, och har därför legat kvar medans vi skriver om sidan för att passa på det nya webhotellet (och med MySQL istället för Advantage Database Server). Under tiden vi har varit hostade har vår sajt legat ett par gånger i veckan, oftast kan man nå SoftIT´s egen sajt, och vår mail fungerar fint, men vår webserver ligger som sagt ofta nere. När jag mailat softit om detta har de alltid funnits förklaringar. Någon gång var det en switch som gått sönder, och de väntade på reservdelar från Göteborg, efter några timmar var vi uppe igen. En gång sa personalen på SoftIT att sajten inte alls var nere, jag kunde dock inte nå den via min uppkoppling, via kontorets uppkoppling eller från våra dedikerade servrar hos PRQ. Förklaringen från SoftIT var att det troligtvis var något fel hos mig, mitt kontor och våra hostade servrar i sthlm. Jag skaffade pingdom för att kunna hålla bättre koll, och sedan 1:a januari har vi legat nere 5 timmar och 1 minut, och vi ligger nere just nu. Sajten vi driver är en annonsplats för andrahandsuthyrning. Saken är den att vi lägger pengar på annonsering, och just dessa timmar just nu är vår "högsäsong", folk kommer hem från jobbet, och majoriteten av våra besökare blir betalande medlemmar mellan 17.30 och 20.00. Följer vi statistiken har vi tappat flera betalande medlemmar idag, vilket känns väldigt surt, eftersom annonser i print inte upprepar sig gratis. Vår sajt gick ner i samband med att SoftIT´s kontorstider var över, men på telefonsvararen hänvisar dom till ett akutnummer, ringer man detta hör man bara "Just nu kan du inte nå det önskade nummret.". Så, tummen ner till SoftIT som är dåliga på upptid och på att svara i telefon. |
|||
![]() |
![]() |
|
|