FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns i mina ögon inga andra annonser på nätet som är så
grymt j-vla irriterande och störande som aftonbladets "stalker-annonser" som jag kallar dom.... Den typen som följer med allt eftersom man scrollar ner på sidan. Oftast är det "skänk-pengar" annonser. Om man bara är inne på aftonblaskan för en "snabbkoll" och scrollar genom sidan lite halvsnabbt så brukar annonsen inte hänga med utan hittar man något läsbart och försöker koncentrera sig på texten så kommer efter några sekunder plötsligt en relativt stor annons glidande in i bild ute till höger.... AAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!! känner frustrationen komma vid bara tanken! Finns det något "anti-annons program" eller dylikt som kan stoppa den typen av annonser? Har No-script i Firefox man kanske kan blocka där? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Med Adblock Plus får du bort en hel del, sen finns det ett script till Greasemonkey som tar bort det som inte går att blocka med ABP.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Inwarehouse förbannade annons irriterar mig som fan
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har ni inte lärt er att blunda för annonserna än? Ser dem knappt..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilka annonser?
Den som inte blockerar får skylla sig själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Lägg till detta i din hosts fil (windows\system32\driver\etc\)
127.0.0.1 ad.aftonbladet.se 127.0.0.1 content.valencemedia.com 127.0.0.1 adclick.adster.com 127.0.0.1 content.yieldmanager.com 127.0.0.1 www.adbrite.com 127.0.0.1 www.bullz-eye.com 127.0.0.1 media.baventures.com 127.0.0.1 ad1.clickhype.com 127.0.0.1 servedby.advertising.com 127.0.0.1 adserver.adtech.de 127.0.0.1 view.atdmt.com 127.0.0.1 content.expressen.se 127.0.0.1 ad.adtoma.com 127.0.0.1 adtoma.expressen.se 127.0.0.1 rms.admeta.com 127.0.0.1 qstream-down.qbrick.com så slipper ni en massa reklam :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den som blockerar har inte rätt att läsa i mina ögon.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har ingenting emot annonser men jag vill helst att dom inte glider omkring på sidan...
Speciellt inte "skänka pengar" annonser med spinkiga afrikanska barn med valpögon! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
finns et program som heter adsgone vilket fungerar bra till just det du letar efter, har hatt det i 6månader nu och inga popupp, dock kan det hända att nån slinker förbi men inte än för mig iallafal.
// Fredrik J |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Prova kisa med ögonen så det blir suddigt i högerspalt.
Eller blunda med höger öga och vrid lite på huvudet tills den försvinner. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|